کد خبر: 1074369
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل به یکی از قطب‌های تولید واکسن ایران تبدیل می‌شود و بخش اعظمی از نیاز کشور به واکسن که از خارج وارد می‌شود را تأمین می‌کند.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اردبیل، سیدحامد عاملی با اشاره به وجود مجموعهٔ در حال احداث تولید واکسن کشور در استان و اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران جدید برای ایجاد خط تولید واکسن‌های انسانی و دامی و آزمایشگاه بیولوژی در استان اردبیل بیان کرد: اردبیل به شهر واکسن‌سازی کشور تبدیل می‌شود و بخش اعظمی از نیاز کشور به واکسن که از خارج وارد می‌شود را تأمین می‌کند.

 استاندار اردبیل تصریح کرد: از علاقه‌مندان سرمایه‌گذاری در زمینه‌های علمی و دانش‌بنیان، با تأمین منابع مالی و زمین موردنیاز حمایت می‌کنیم و با نخبه‌ها و چهره‌های علمی که از دانش و مهارت لازم برخوردار هستند و می‌توانند علم را به ثروت تبدیل کنند همکاری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

وی با ستودن جایگاه علمی اصغر عبدلی متقاضی سرمایه‌گذاری تولید واکسن در اردبیل و عضو هیئت‌علمی انستیتو پاستور ایران و متخصص ویروس‌شناسی کشور تصریح کرد: فرزندان موفق استان در همه زمینه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی باید الگو و اسوه جوانان و دانش‌آموزان استان باشند.

استاندار اردبیل با اشاره به توجه دولت و مجلس به مباحث تولید علم و فناوری و اختصاص منابع مالی در برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه کشور دراین‌خصوص افزود: حمایت‌های مالی از مراکز و واحدهای دانش‌بنیان در سال آینده رونق می‌گیرد و امیدواریم با تزریق اعتبارات و منابع مالی و حمایت‌های معنوی از واحدهای علمی و دانش‌بنیان شاهد رشد و شکوفایی این واحدها باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر