کد خبر: 1075259
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰

باند دوم محور بروجن- لردگان به ایذه با همکاری قرارگاه خاتم با استفاده از اعتبارات قابل توجه تهاتر نفت اجرایی می‌شود.
غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال وبختیاری با اشاره به اهمیت اعتبارات از بحث تهاتر نفت، گفت: باند دوم محور بروجن- لردگان به ایذه با همکاری قرارگاه خاتم و با استفاده از اعتبارات قابل توجه تهاتر نفت اجرایی می‌شود. وی افزود: این بحث یک ظرفیت بزرگ برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه راه‌سازی است و باید از آن حداکثر استفاده را کنیم، در همین راستا نزدیک به ۳۰ پروژه نیمه‌تمام برای استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم احصا شد. استاندار چهارمحال وبختیاری با بیان اینکه قرارگاه امام حسن (ع) در سه بخش آب روستایی، جاده روستایی و مسکن روستایی می‌تواند در راستای محرومیت‌زدایی گام بردارد، تصریح کرد: باید دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بنیادمسکن انقلاب اسلامی و شرکت آب و فاضلاب برای انعقاد تفاهمنامه با این قرارگاه وارد عمل شوند.
حیدری در خصوص بحث انعقاد قرارداد بین سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‎های اجرایی چهارمحال و بختیاری، هم گفت: باید قرارداد‌ها تا خرداد ۱۴۰۱ مبادله شده تا کار‌ها تسریع شود، همچنین دستگاه‌های اجرایی در اولین فرصت از وزارتخانه مرتبط برای افزایش اعتبارات ملی خود اقدام کنند، اعتبارات خوبی در اختیار وزارتخانه‌ها وجود دارد. وی فروش اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها را راهی برای جبران کسری بودجه و منابع داخلی عنوان کرد و افزود: این دستور رئیس‌جمهور است و دستگاه‌های اجرایی ملزم به انجام آن هستند.
این مسئول با اشاره به اهمیت سند آمایش سرزمین چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: این سند راهبردی و راهگشاست و در آینده ملاک بودجه‌ریزی خواهد بود و می‌تواند در تحقق عدالت، توزیع عادلانه بودجه و امکانات مؤثر باشد و باید با استفاده از ظرفیت نخبگان علمی به روز شود. حیدری تصریح کرد: اعتبارات بند الف تبصره ۱۸قانون بودجه سال ۱۴۰۰ یک فرصت مغتنم برای کاهش بیکاری در چهارمحال وبختیاری محسوب می‌شود، دستگاه‌های اجرایی که تاکنون اعتبارات آن‌ها در این حوزه از طریق وزارتخانه ابلاغ نشده است، در اسرع وقت این مسئله را پیگیری کنند، فرصت جذب اعتبارات محدود است، برش شهرستانی اعتبارات تبصره ۱۸ برای فرمانداران فرستاده شود.
استاندار چهارمحال وبختیاری با بیان اینکه توسعه شهرستان زلزله‌زده کوهرنگ در دستور هیئت دولت قرار گرفته است، گفت: باید یک طرح جامع برای توسعه همه‌جانبه در بخش‌های زیرساختی تهیه و تا هفته آینده ارائه و سازمان برنامه و بودجه نیز یک زمانبندی برای این مسئله تعیین کند. حیدری افزود: سهمیه هر شهرستان در طرح اقدام ملی مسکن تعیین شده است، فرمانداران نسبت به تهیه زمین و زیرساخت‌ها اهتمام بورزند، دستگاه‌های اجرایی نیز فرمانداران را یاری کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار