کد خبر: 1080924
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
رئیس کمیته امداد با اشاره به آغاز جشن نیکوکاری گفت: کمک‌های مردمی در این جشن تا قبل از سال بین مددجویان و نیازمندان شناسایی شده توزیع می‌شود.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: سید مرتضی بختیاری در حاشیه دومین دوره همایش ملی "قرض نیکو" در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه پس از چهل سال از انقلاب اسلامی در بحث قرض‌الحسنه کوتاهی شده و این در حالی است که روایات و احادیث فراوانی در زمینه قرض‌الحسنه داریم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه در چرخه بانکداری اسلامی، قرض‌الحسنه باید مبنا باشد، گفت: در ارتباط با این موضوع مراجع تأکید داشته‌اند و امیدواریم مبنای چرخه بانکداری اسلامی، قرض‌الحسنه قرار بگیرد.

بختیاری همچنین به شکل‌گیری صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از سال ۹۵ و در زمان مسئولیت فتاح در کمیته امداد اشاره کرد و گفت: در ۱۱ ماه گذشته از سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۲۲۰ هزار وام قرض‌الحسنه به میزان ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است که ۸۰ درصد از دریافت‌کنندگان تسهیلات، مددجو و مابقی افرادی هستند که به دلیل شرایط اقتصادی به کمیته امداد مراجعه و وام دریافت کرده‌اند. همچنین برای پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی هیچ کارمزدی از افراد دریافت نمی‌شود و از مبلغ ۱۰ میلیون تومان به بالا ۳ درصد کارمزد برای یک دوره ۵ ساله یا ۷ ساله دریافت می‌شود.

وی در رابطه با پرداخت عیدی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، افزود: در این بخش به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به برگزاری جلسه شورای عالی رفاه با حضور آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: در این جلسه رئیس جمهور ۳ دستور کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت مطرح کرد که در همان جلسه دستور کوتاه مدت آغاز شد و در بحث بلند مدت نیز بازه زمانی ۵ ساله پیش بینی شد.

بختیاری به برگزاری ۳ مراسم ویژه در طول سال توسط کمیته امداد اشاره کرد و گفت: برگزاری جشن عاطفه‌ها در آستانه سال تحصیلی، جشن نیکوکاری در آستانه سال نو و جشن رمضان در ماه مبارک رمضان که امسال جشن نیکوکاری متصل به جشن رمضان خواهد شد. همچنین همه مراکز نیکوکاری و پایگاه‌های کمیته امداد در سراسر کشور آمادگی جمع‌آوری کمک‌های مردمی را در جشن نیکوکاری دارند و ان‌شاءالله این کمک‌ها پیش از سال نو در اختیار نیازمندان و مددجویان قرار خواهد گرفت.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار