کد خبر: 1097532
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پرداختی بیمار با اجرای طرح دارویار هیچ‌گونه افزایشی نمی‌یابد، گفت: با حذف ارز ترجیحی از داروهای تولید داخل، مابه التفاوت یک هزار میلیارد تومانی آن به بیمه سلامت پرداخت شده است از این رو مشکلی در تامین نقدینگی مورد نیاز داروخانه ها ایجاد نخواهد شد.

 وحید مجیدی  در جمع خبرنگاران افزود: این مبلغ در چند روز آینده به استان‌ها تخصیص می‌یابد ضمن اینکه ۲۰۰ داروخانه از ۶۰۶ داروخانه طرف قرارداد با بیمه سلامت، تاکنون مورد بازدید قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: همچنین این امکان در سامانه بیمه سلامت فراهم شده است که اگر بیماری فاقد بیمه و بدون دفترچه به داروخانه مراجعه کرد تا یک ماه داروهای خود را به صورت یارانه‌ای دریافت خواهد کرد و اگر کسی از سوابق بیمه‌ای خود اطلاع ندارد با کد دستوری *۱۶۶# و یا تماس با تلفن ۲۴ ساعته ۱۶۶۶ و نیز مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا سامانه بیمه سلامت ایرانیان نسبت به ثبت نام بیمه درمانی رایگان اقدام کند.

مجیدی با بیان اینکه با اجرای طرح بیمه سلامت همگانی می‌توانیم بگوییم هیچ فرد بیمه نشده‌ای در استان نداریم، گفت: ۴۱۰ هزار نفر که سال‌های قبل دفترچه داشتند و تمدید نکرده بودند، از خدمات بیمه‌ای برخوردار شدند و هر فردی نیز که برای دریافت دفترچه اقدام کند، به‌طور خودکار تا سه ماه بیمه می‌شود و آزمون وسع برای این افراد الزامی نیست.

وی با اشاره به اجرای طرح نسخه الکترونیکی در استان خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح نسخ کاغذی به جز مواردی استثنایی و معدود، فاقد اعتبار بوده و خدمات این بخش با ارائه کد ملی صورت می‌گیرد همچنین تمام مطالبات بیمه‌ای سرپایی استان در بخش بیمه سلامت را تا پایان خرداد امسال پرداخت کرده‌ایم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر