کد خبر: 1101810
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
سهیلا سعیدی

هادی نوری، مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان اعتبار خرید 2 اتوبوس سیار انتقال خون به مبلغ 200 میلیارد ریال مصوب شد.

وی افزود: در دو ماه آینده با توجه به اینکه اتوبوس ها از نیازهای این سازمان است، خریداری خواهد شد.

مدیر کل انتقال خون استان با بیان اینکه فضای فیزیکی این مرکز خیلی کم است، گفت: متاسانه در کل استان مرکز بجنورد و شیروان به صورت روزانه و اسفراین به صورت 2 روز در هفته امکان انتقال خون وجود دارد.

وی در ادامه اعلام نمود: علی رغم اینکه در مرکز کمبود فضای فیزیکی داریم ولی با اینحال در تمام پیک های کرونا ما تنها استانی بودیم که هیچ مشکلی نداشتیم و همچنین خون سیستان و بلوچستان را نیز تامین می کنیم.

نوری بیان کرد: با توجه به افزایش جمعیت استان، با اینکه تخت های تمام بیمارستان های استان طی سالیان اخیر افزایش پیدا کرده ولی در مرکز انتقال خون هیچ تختی اضافه نشده است.

مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی از راه اندازی آزمایشگاه غربالگری  خبر داد و گفت: این آزمایشگاه فقط در 10 استان کشور راه اندازی شده است.

وی افزود: زیرساخت های اولیه آزمایشگاه آماده شده و سازمان انتقال خون برای تجهیز این آزمایشگاه اعتبار 400 هزار یورو در اختیار استان قرار می دهد و همچنین در سفر ریاست جمهوری قرار شده که مبلغ 5 میلیارد ریال بابت این راه اندازی تخصیص داده شود.

نوری گفت: زمینی به متراژ 500 مترمربع در سال 91 در اسفراین برای ساخت اداره انتقال خون خریداری شده که امسال قول تأمین یک میلیارد تومان اعتبار را از استان گرفتیم؛ هرچند اعتبار بسیار بیشتری برای راه اندازی این مجموعه در استان نیاز است.

وی در ادامه اعلام کرد: در محرم امسال با توجه به سال قبل اهداکنندگان بار اولی 300 درصد و بانوان 400 درصد افزایش داشتیم.

مدیر کل انتقال خون استان گفت: اهدای خون توسط بانوان در کشور کمرنگ بوده که با اجرای برنامه‌هایی این شاخص را بیش از ۸ درصد رشد دادیم اما برای رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار