کد خبر: 1103803
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: با الحاق ۴۷ هکتار به محدوده شهر بجنورد و ۱۰ هکتار به محدوده شهر درق در راستای نهضت ملی مسکن، مطالعات طرح هادی شهرهای چنارانشهر و آوا و تخصیص حدود ۲۰ هکتار از اراضی ملی محور باباامان به کاربری گردشگری در ششمین جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان در سال ۱۴۰۱ موافقت گردید.
سهیلا سعیدی

ششمین جلسه کارگروه زیربنایی استان در سال ۱۴۰۱ در محل سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری به ریاست معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار گردید.

قاسم قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی تصریح کرد: از ۶ پرونده ای که در این جلسه مطرح شد، ۴ پرونده مربوط به شهرستان بجنورد، ۱ پرونده مربوط به شهرستان گرمه و ۱ پرونده مربوط به شهرستان مانه و سملقان بود.

وی اظهار داشت: از بین پرونده های مطرح شده، ۳ پرونده در زمینه الحاق به محدوده شهرهای استان در راستای نهضت ملی مسکن، ۲ پرونده در زمینه طرح های توسعه و عمران و ۱ پرونده در زمینه گردشگری با موضوع تخصیص حدود ۲۰ هکتار از اراضی ملی محور باباامان در ۴ محدوده به کاربری گردشگری بود که مورد بحث و بررسی اعضای کارگروه قرار گرفت و تصمیمات مقتضی در خصوص هر یک اتخاذ گردید.

وی عنوان کرد: از مجموع ۴۷ هکتار اراضی الحاقی به محدوده شهر بجنورد، ۳۶ هکتار حاصل توافق با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ۱۱ هکتار حاصل توافق با ارتش جمهوری اسلامی است که پس از انتقال مالکیت به نام دولت و در راستای نهضت ملی مسکن به محدوده شهر بجنورد الحاق خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی همچنین موضوع تخصیص اراضی ملی محور باباامان به کاربری گردشگری اشاره کرد و افزود: با عنایت به سیاست های این اداره کل، پیگیری های درگاه سرمایه گذاری استانداری و درخواستهای بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و در راستای پتانسیل بالای این محور در جذب گردشگر در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی قرار دارد و اخذ این مصوبه، مقدمه ای بر طی مراحل قانونی بعدی جهت جذب سرمایه گذار و واگذاری اراضی خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار