کد خبر: 1122832
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان:
ابراهیمی، گفت: ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ با سود چهار درصد به شرکت‌های دانش بنیان لرستان اختصاص یافت.

به گزارش جوان از لرستان، سیروس ابراهیمی در هشتمین جلسه کارگروه عملیاتی کردن شعار محوری سال" تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین"، اظهار داشت: دانشگاه تولید علم می کند و راه را نشان می‌دهد و ما نیز باید این مسیر را طی کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان افزود: طی ماه های اخیر ارتباط با دانشگاه ها در استان خیلی خوب شده است اما به طور کلی ارتباطات باید جدی و جدایی ناپذیر باشد و باید همگی با هم یک استراتژی را تعریف و در این مسیر حرکت کنیم.

وی عنوان کرد: باید این مسائل و مشکلات را حل کنیم و با این صنایع هزینه بر، کم بهره و کشاورزی سنتی نمی توانیم جامعه را اداره کنیم.

ابراهیمی ادامه داد: لرستان پس از استان های شمالی کشور بیشترین بارندگی ها را دارد اما از طرف دیگر بیشترین خشکیدگی رودخانه ها و چشمه ها را داریم و راهکار حل این مشکلات در علم و دانش و نوآوری است که باید آنها را تقویت کنیم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان افزود: در رویداد تانا دانش بنیان ها با صاحبان صنایع تفاهم نامه امضا کردند و خدمات علمی را به صنایع ارایه خواهند کرد.

ابراهیمی اظهار داشت: تلاش می شود امسال رشد ۲ برابری در حوزه دانش بنیان ها و رشد ۱۵ درصدی اشتغال در این بخش داشته باشیم و این انتظارات فوق العاده باید به سرعت و ملموس به صدر جامعه برسند.

وی خاطرنشان کرد: مفاهیم دانش بنیان باید به مطالبات استان تبدیل شود و مکلف به تقویت دانش بنیان ها هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به حمایت تسهیلاتی از شرکت های دانش بنیان استان افزود: مشکلات پیش روی دانش بنیان ها باید برطرف شود و امسال از محل تسهیلات تبصره ۱۶ و دو و نیم برابر سال گذشته تسهیلات تبصره ۱۸ در نظر گرفته شده است.

در آئین‌نامه اجرایی تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور آمده است که حداکثر دوره تنفس و بازپرداخت ۶ ماهه برای شرکت های دانش‌بنیان و خلاق در نظر گرفته شود که به آنها ۳۵ هزار میلیارد ریال تخصیص پیدا می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار