کد خبر: 1149773
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۵
رئال با تحقیر بارسا به فینال کوپادل‌ری رسید
صعود به فینال کوپا‌دل‌ری پاداش تیم نترس کارلو آنچلوتی بود. دیدار برگشت بارسلونا – رئال در چارچوب نیمه‌نهایی جام‌حذفی اسپانیا در نیوکمپ برگزار شد. برد یک بر صفر کاتالان‌ها در بازی رفت شرایط را به نفع آن‌ها تغییر داده بود، اما رئالی‌های جسور بدون توجه به این مسئله به میدان رفتند و با درخشش کریم بنزما باز هم مزد تاکتیک‌های هجومی کارلتو را گرفتند.
شیوا نوروزی

صعود به فینال کوپا‌دل‌ری پاداش تیم نترس کارلو آنچلوتی بود. دیدار برگشت بارسلونا – رئال در چارچوب نیمه‌نهایی جام‌حذفی اسپانیا در نیوکمپ برگزار شد. برد یک بر صفر کاتالان‌ها در بازی رفت شرایط را به نفع آن‌ها تغییر داده بود، اما رئالی‌های جسور بدون توجه به این مسئله به میدان رفتند و با درخشش کریم بنزما باز هم مزد تاکتیک‌های هجومی کارلتو را گرفتند.
شاگردان ژاوی در باد ال‌کلاسیکوی رفت خوابیدند و خیال می‌کردند کهکشانی‌ها به حداقل گل رضایت می‌دهند، اما شب باشکوه رئالی‌ها با هت‌تریک بنزما تکمیل شد. بازیکنان بارسلونا تصور نمی‌کردند با دریافت چهار گل مقابل هواداران خود تحقیر شوند. صدرنشین لالیگا با دست‌کم گرفتن رقیب سنتی تاوان سختی داد. برخلاف آن‌ها این قوهای‌سفید بودند که با اتحاد و انگیزه زیاد فقط و فقط به شکست بارسا و صعود به فینال می‌اندیشیدند. گلباران بارسا را وینیسیوس آغاز کرد و با شروع نیمه دوم بنزما وارد عمل شد. سه گل مهاجم فرانسوی یک برد شیرین و تاریخی را به هواداران رئال هدیه داد. کهکشانی‌ها در مجموع با نتیجه ۴ بر یک راهی فینال کوپادل‌ری شدند تا علاوه بر لیگ‌قهرمانان شانس کسب یک جام دیگر را نیز داشته باشند. اختلاف ۱۲ امتیازی با بارسلونا فعلاً تنها دغدغه رئالی‌هاست و اگر در بازی‌های باقیمانده این اختلاف زیاد را جبران کنند فصلی سراسر موفقیت را به پایان خواهند رساند.
بنزما باز هم آچار فرانسه رئال لقب گرفت و یک‌تنه تیمش را به فینال رساند. این مهاجم که از ابتدای سال ۲۰۲۳ روی نوار گلزنی افتاده، درس بزرگی به کاتالان‌ها داد. کریم بنزما طی چهار روز موفق به ثبت دو هت‌تریک شد؛ اول مقابل وایادولید و بعد هم برابر بارسلونا. برنده توپ طلای ۲۰۲۲ با همان جدیت همیشگی و با تمام توان به میدان می‌رود و با جنگندگی و فرصت‌طلبی تنها به موفقیت تیم می‌اندیشد. از آخرین باری که یک رئالی در نیوکمپ موفق به هت‌تریک شده بود ۶۰ سال می‌گذشت تا اینکه بنزما دوباره این موفقیت را تکرار کرد. علاوه بر این او بهترین و مؤثرترین فوتبالیست اروپایی در رئال‌مادرید است. کریم بنزما از ابتدای سال میلادی روی ۲۲ گل تأثیر مستقیم داشته و ۱۷ گل زده و پنج پاس گل داده است. این آمار او را در بین همه بازیکنان پنج لیگ معتبر اروپایی به بهترین بازیکن تبدیل کرده است. پس از او رشفورد با ۱۶ گل و چهار پاس گل قرار دارد. مهاجم فرانسوی در گام بعدی برای رسیدن به آقای گلی اسپانیا تلاش می‌کند. البته فعلاً لواندوفسکی از بارسلونا ۱۷ گل زده و صدرنشین گلزنان است. بااین‌وجود بنزما با ۱۴ گل زده توانایی رسیدن به لوا و کنار زدن این بازیکن را دارد. بنزما بعد از هت‌تریک در نیوکمپ گفت: «نکته کلیدی که باعث شد ما برنده شویم تقاوت استعداد‌هایی است که بین این دو تیم وجود دارد. من برای چنین شب‌هایی است که فوتبال بازی می‌کنم، نه برای اینکه بهترین باشم.»‌
رئال امشب میزبان ویارئال است و پس از آن بازی رفت مقابل چلسی را در برنابئو برگزار می‌کند. آنچلوتی، سرمربی این تیم در خصوص بازی‌های سخت آخر فصل اظهار داشت: «شرایط تیم خوب است، ولی کمی خستگی در میان بازیکنان می‌بینم. البته خود من هم کمی خسته‌ام، چون بازی پرفشار و سنگینی برابر بارسا داشتیم. پس از کمی استراحت همه چیز روبه‌راه خواهد شد. یک بازی کامل را به نمایش گذاشتیم. وقتی ۴ بر صفر یک بازی را می‌برید، یعنی از هر لحاظ کامل بوده‌اید. دلیل موفقیت ما این بود که فهمیدیم چطور و چه زمانی زیر فشار حریف تاب بیاوریم و چه زمانی گل بزنیم. گل اول جریان بازی را تغییر داد، چون از آن به بعد فضای حرکت برای بازیکنان ما بازتر شد. فکر می‌کنم تجربه دو ال‌کلاسیکوی قبلی شرایط مشابه به همین بازی داشتند. برنامه بازی ما در آن‌ها هم دقیقاً همان برنامه‌ای بود که در این بازی داشتیم. تنها تفاوت آن‌ها در این دیدار تغییر جزئی نقش رودریگو بود، اما برنامه بازی همان برنامه بود. در چنین بازی‌هایی، دقت کردن به ریزترین جزئیات نتیجه را تعیین می‌کنند. گل اول‌مان عالی بود و تعیین‌کننده روند بازی در نیمه دوم. در بهترین باشگاه دنیا هستم و اینجا به من بیشترین لطف و محبت را دارند. دوست ندارم این شرایط تغییر کند. ما یک ماه دیگر در چهارمین فینال فصل باید به میدان برویم و می‌خواهیم قهرمان شویم. در لیگ قهرمانان نیز هدف قهرمانی است و البته در لالیگا نیز ناامید نیستیم. بارسا اختلاف امتیاز زیادی ایجاد کرده و تا به اینجا در لالیگا عالی بوده، ولی تا زمانی که از لحاظ ریاضی شانس قهرمانی داشته باشیم، تلاش خواهیم کرد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار