کد خبر: 1153707
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
پورخاقان:
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: از نظر مقررات جمهوری اسلامی ایران و آیین نامه اجرایی قانون صلاحیت دادگستری کشور، ایران صلاحیت رسیدگی به دعاوی مدنی علیه دولت‌های خارجی را دارد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از صدا و سیما، مراسم تشریح اقدامات متجاوزانه رژیم امریکا در حمله به ناوشکن‌های سهند و سبلان و جوشن در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۳۶۷ با حضور خانوده‌های معزر شهدا و جانبازان حادثه و رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کل کشور برگزار شد.

در این مراسم که برای تقدیر و تجلیل از خانوده‌های قربانیان عملیات جنایتکارانه آمریکا برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کل کشور در سخنانی یاد و خاطره شهیدان جان بر کف و قهرمان کشورمان را گرامی داشت و گفت: از نظر مقررات جمهوری اسلامی ایران و آیین نامه اجرایی قانون صلاحیت دادگستری کشور، ایران صلاحیت رسیدگی به دعاوی مدنی علیه دولت‌های خارجی را دارد.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، تاکید کرد: قانون الزام دولت به پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات علیه اتباع ایرانی یا قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا و بیانیه شورای عالی امنیت ملی که در حکم قانون است در خصوص تروریستی خواندن سنتکام و قانون تشدید مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا، به ما اجازه می‎دهد که حق و دادخواهی خود را پیگیری کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان، گفت: قطعاً این دادخواهی انجام خواهد شد و رسوایی رژیم استکباری آمریکا بیش از پیش به همه جا خواهد رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار