کد خبر: 1157680
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲
«کمال قلیچدار اوغلو» نامزد رقیب رجب طیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه گفت: کشور را در چنگال افکار بیماری که ممکن است شمار پناهندگان را از ۱۰ میلیون به ۳۰ میلیون برساند، رها نخواهیم کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، کمال قلیچدار اوغلو در ویدیویی که در توئیتر منتشر کرده است، افزود: افزایش شمار پناهندگان می‌تواند ساختار جمعیتی ترکیه را برهم بزند.

به گزارش روسیاالیوم، وی اضافه کرد: این کشور را در خیابان پیدا نکرده ایم ... و اجازه نخواهیم داد که کشور در چنگال اندیشه‌ای که پای ۱۰ میلیون پناهنده غیرقانونی را به آن بازکرده باقی بماند.

قایچدار اوغلو گفت: کشورمان را به کسانی که به زن به عنوان کالا می‌نگرند، واگذار نمی‌کنیم.

شورای عالی انتخابات ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد: با پایان روند شمارش آرای همه صندوق‌ها و کسب نشدن حد نصاب ۵۰ درصد به اضافه یک رای توسط هیچ کدام از سه نامزد حاضر، رجب طیب اردوغان نامزد ائتلاف جمهور و کمال قلیچداراوغلو نامزد ائتلاف ملت به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه راه یافتند.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه دو هفته بعد در روز یکشنبه ۲۸ ماه مِی ۲۰۲۳ (۷ خردادماه ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد.

شورای عالی انتخابات ترکیه اعلام کرد که بر اساس نتایج شمارش آرا، اردوغان با کسب بیش از ۲۷ میلیون و ۸۸ هزار رای معادل ۴۹.۵ درصد آراء و کمال قلیچداراوغلو با کسب بیش از ۲۴ میلیون و ۵۶۸ هزار رای معادل ۴۴.۸۹ درصد رای مردم به دور دوم راه یافته‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار