کد خبر: 1170669
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵
معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: در موضوع انتخاب رئیس جمهور، دشمنی و لجاجت نمی‌تواند جایگزین گفتگو شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، شیخ نعیم قاسم افزود: ما معتقدیم که در موضوع ریاست جمهوری به بن بست نرسیده‌ایم و همواره باید به دنبال راهی برای برون رفت باشیم و این راه حل، گفتگو است.

به گزارش پایگاه العهد، وی اضافه کرد: برخی طرف‌ها به خاطر اصرار ما بر نامزدی سلیمان فرنجیه با گفتگو مخالفت می‌کنند و ما به آن‌ها می‌گوئیم چگونه می‌خواهید گزینه ما موضوع گفتگو نباشد؟ و چیزی که برای شما جایز است برای ما جایز نباشد؟

قاسم گفت: تلاش کردیم از طریق گفتگو به درجا زدن پایان دهیم و بسیاری از جریان‌ها با ایده گفتگو موافقت کردند، ولی کسانی هم هستند که مخالفت می‌کنند و ما از آن‌ها سوال می‌کنیم که ایده جایگزین شما چیست؟ خلاء جایگزین مناسبی برای انتخابی که ممکن است از طریق گفتگو انجام شود، نیست.

وی اظهار کرد: ما بار‌ها گفتیم که راه حل فقط گفتگو است و همه را به گفتگو دعوت می‌کنیم، ولی بسیار روشن است که منظور ما گفتگو درباره انتخاب رئیس جمهور و موضوعاتی است که انتخاب رئیس جمهور را سرعت می‌بخشد، ولی برنامه‌ای برای گفتگو درباره نظام سیاسی و یا اصلاح توافق طائف نداریم و خواستار آن نیز نیستیم.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان بیان کرد: ما به عنوان حزب الله درباره فعالیت دولت، به قانون اساسی پایبندیم و اگر اقدامات ما را در همه مراحل رصد کرده باشید دیده‌اید که هیچ گامی برنداشته‌ایم مگر در چارچوب قانون اساسی و انتخاب ریاست جمهوری نیز از طریق مجلس نمایندگان انجام می‌شود و ما نیز خواستار همین هستیم.

نعیم قاسم در ادامه درباره پیروزی در جنگ ۳۳ روزه نیز، گفت: اگر پیروزی در جنگ ۳۳ روزه نبود، (رژیم) اسرائیل ۱۷ سال مهار نمی‌شد و برای تجاوز به لبنان تردید نمی‌کرد، ولی اکنون می‌داند که حزب الله به هر تجاوزی پاسخ می‌دهد.

وی افزود: دشمن می‌داند که تصمیم حزب الله جدی است و به همین خاطر جرات نمی‌کند تجاوز کند، زیرا می‌داند پاسخ آماده است.

قاسم اضافه کرد: این پیروزی فقط پیروزی لبنان قدرتمند نبود بلکه توازن قدرت و پیروزی مقاومت در منطقه بود و اگر به ترتیب تاریخی حوادث نگاه کنیم، درمی‌یابیم که مقاومت حزب الله در لبنان، فرهنگ مقاومت را به فلسطین، سوریه، عراق، یمن و سراسر منطقه گسترش داد و این مقاومت توانسته است دستاورد‌های مهمی داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار