کد خبر: 1172854
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
رئیس سازمان داوطلبان گفت: در قالب طرح «مرهم زائر»، عموم مردم می‌توانند با جمعیت هلال احمر در زمینه ارائه خدمات دارویی به زائران مراسم اربعین حسینی همکاری کنند و دارو‌های سالم و مازاد بر مصرف خود را به شعب، خانه‌های هلال و پایگاه‌های این جمعیت در سراسر کشور تحویل دهند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، وحید سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان گفت: این جمعیت همه ساله در مراسم اربعین حسینی (ع) خدمت به زائران را سرلوحه وظایف خویش قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر همواره برای جلب مشارکت‌های مردمی و خیرین در امور عام المنفعه و بشردوستانه اهتمام دارد و به همین منظور، سازمان داوطلبان در قالب طرح ملی «مرهم زائر» و برای تامین بخشی از اقلام دارویی مورد نیاز این مراسمِ جهانی و اجتماعِ انبوه، اعلامِ مشارکتِ عمومی می‌کند.

به گفته این مقام مسؤول عمومِ هموطنان، خیرین و حامیانِ حقوقی می‌توانند در راستای مسؤولیتِ اجتماعی خویش و همچنین خدمتِ دارویی و درمانی به زائرینِ اربعینِ حسینی (ع)، دارو‌های اهدایی خود را با لحاظ کردن شرایط خاص به تمام شعب شهرستانی، خانه‌های هلال و پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تحویل کنند.

سلیمی خاطرنشان کرد: شرایط دارو‌های اهدایی نیز مطابق با شیوه نامه طرح مرهم زائر اعلام و ابلاغ شده است که مبتنی بر آن، دارو‌ها باید با بسته بندی مناسب و ترجیحا با بسته بندی اولیه کارخانه باشد، دارو‌های یخچالی و دارو‌های دارای شرایط نگهداری در دمای ۱۵تا۲۰درجه نباشد، دارو‌های مایع، نیمه جامد، اسپری‌ها و شیاف‌ها با بسته بندی باز و نیز قرص‌ها، کپسولها، پرل‌ها به صورت فله‌ای و باز شده نباشد.

رئیس سازمان داوطلبان ادامه داد: جمعیت هلال احمر همچنین از همکاری داوطلبانه داروخانه‌ها و شرکت‌های دارویی در طرح مرهم زائر و اهدای دارو‌های پرمصرف در تجمعات انبوه به جمعیت هلال احمر، استقبال می‌کند.

سلیمی گفت: جمع آوری دارو‌ها با همکاری و همیاری اعضای سازمان‌های داوطلبان و جوانان و تفکیک دارو‌ها توسط افراد واجد صلاحیت از جمله اعضای کانون‌های دانشجویی هلال احمر در دانشگاه‌های علوم پزشکی و تکنسین‌های دارویی با نظارت مشترک معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی و مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر صورت می‌گیرد.

سلیمی اضافه کرد: دارو‌های اهدایی پس از طی فرایند تفکیک، برای انتقال به کشور عراق و توزیع در مراکز درمانی تحت نظارت جمعیت هلال احمر ایران، در اختیار مرکز پزشکی حج و زیارت این جمعیت قرار می‌گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار