کد خبر: 1180829
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲
نخست وزیر پاکستان در واکنش به افزایش حملات تروریستی در این کشور بویژه کشته شدن ۱۰ سرباز در حملات تروریستی روز گذشته در منطقه وزیرستان شمالی گفت: به هیچ عنوان در مقابله تروریسم تسلیم نخواهیم شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از صداوسیما، در حالی که حملات تروریستی در پاکستان طی دو سال گذشته پس از به روی کار آمدن دولت موقت طالبان در افغانستان بطور قابل توجهی افزایش یافته، "انوار الحق کاکر" نخست وزیر دولت موقت پاکستان درحالیکه یک هفته از آغاز کار کابینه وی می‌گذرد تاکید کرد: ریشه کن کردن تروریسم همچنان اولویت اصلی دولت و نیرو‌های مسلح پاکستان است.

به گزارش سایت خبری "اکسپرس نیوز"، وی افزود: کسانی که فکر می‌کنند ما از جنگ خسته شده ایم باید تصور غلط خود را برطرف کنند، پاکستان هرگز تسلیم افراط گرایی و تروریسم نمی‌شود و به هر قیمتی شده به این معضل پایان خواهد داد.

نخست وزیر پاکستان خاطر نشان کرد: افراط گرایان و گروه‌های تروریستی که فکر می‌کنند به دلیل خروج برخی از کشور‌های فرامنطقه‌ای قدرتمند شده اند، بدانند حملات بزدلانه آن‌ها عزم راسخ نیرو‌های مسلح پاکستان برای ریشه کن کردن تروریسم نمی‌کاهد.

لازم به ذکر است پاکستان و گروه ممنوعه تحریک طالبان در سال‌های ۲۰۲۱و ۲۰۲۲ پس از مذاکرات طولانی به میانجیگری دولت موقت طالبان افغان برای مدت طولانی آتش بس کردند، در نوامبر سال میلادی گذشته از سوی تحریک طالبان پاکستان به صورت یکطرفه از پیمان خارج شد که پس از آن موج بزرگی از حملات تروریستی علیه نیرو‌های امنیتی پاکستان بویژه پلیس و ارتش آغاز شد که بیشتر این حملات به تروریست‌های تحریک طالبان منتسب شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار