کد خبر: 1194188
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
سازمان ملل متحد امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: شمار افرادی که در سرتاسر جهان مجبور به ترک خانه و محل زندگی خود شده‌اند، در آماری بی‌سابقه، بیش از ۱۱۴ میلیون نفر تخمین زده می‌شود.

جوان آنلاین: کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) در بیانیه‌ای اعلام کرد: تعداد افرادی که به دلیل جنگ، آزار و اذیت، خشونت و نقض حقوق بشر در سراسر جهان آواره شده‌اند، در پایان سپتامبر (شهریور/مهر) احتمالا از ۱۱۴ میلیون نفر فراتر رفته است.

به گزارش ایرنا از هفته‌نامه آمریکایی بارونز (Barron's)، در این بیانیه‌ آمده است: عوامل محرک اصلی در نیمه اول سال ۲۰۲۳، [وقوع] درگیری‌ها در اوکراین، سودان، میانمار و جمهوری دموکراتیک کنگو و همچنین بحران انسانی طولانی مدت در افغانستان و خشکسالی، سیل و ناامنی در سومالی بوده است.

فیلیپو گراندی رئیس سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت: کانون توجه جهان در حال حاضر بر فاجعه انسانی در غزه است؛ اما در سطح جهانی، درگیری‌های بسیاری در حال گسترش هستند و زندگی مردم بی‌گناه را از بین می‌برد.

وی افزود: ناتوانی جامعه بین المللی در حل درگیری‌ها یا جلوگیری از مناقشات جدید، آوارگی و بدبختی مردم را به همراه دارد. ما باید برای پایان دادن به درگیری‌ها با یکدیگر همکاری کنیم و به پناهندگان و دیگر آوارگان اجازه دهیم به خانه‌های خود بازگردند و زندگی خود را از سر بگیرند.

طبق گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (OCHA)، از زمانی که رژیم صهیونیستی در پاسخ به حمله بی‌سابقه حماس در ۷ اکتبر ( ۱۵ مهر) به غزه [مجددا] حمله کرد، شمار آوارگان داخلی در غزه حدود ۱.۴ میلیون نفر تخمین زده می‌شود.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد که بیش از نیمی از افرادی که مجبور به فرار می‌شوند هرگز از مرزهای بین المللی عبور نمی‌کنند.

گراندی همچنین اظهار داشت: در حالی که شاهد وقوع رویدادها در غزه، سودان و فراتر از آن هستیم، چشم‌انداز [ایجاد] صلح و راه حل برای پناهندگان و سایر آوارگان ممکن است بعید به نظر برسد.

وی ادامه داد: اما نمی‌توانیم تسلیم شویم و با شرکای خود به تلاش‌ها برای یافتن راه‌حل‌هایی برای پناهندگان ادامه خواهیم داد.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، شمار آوارگان در ۶ ماهه اول سال ۲۰۲۳ در سراسر جهان را ۱۱۰ میلیون نفر اعلام کرده بود. این آمار نسبت به پایان سال ۲۰۲۲، ۱.۶ میلیون افزایش داشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار