کد خبر: 1198442
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
وزیر امور خارجه مصر، بر موضع کشورش در رد قاطعانه سیاست‌های کوچ اجباری فلسطینی‌ها تاکید کرد.

جوان آنلاین: سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر اظهارات بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی که کوچ اجباری مردم غزه به دیگر کشور‌های جهان را تنها راه صحیح ممکن عنوان کرده بود، را غیرمسئولانه، مغایر با قوانین بین المللی و غیرقابل قبول توصیف کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وزیر امور خارجه مصر با اشاره به اینکه مقامات رژیم صهیونیستی از آغاز درگیری‌ها در غزه اظهارات غیرمسئولانه‌ای را درباره کوچ اجباری مردم فلسطین مطرح کرده اند، تصریح کرد: این اظهارات در مجموع ناقض قوانین و مقررات حقوق بین الملل است.

شکری تاکید کرد: این اظهارات بیانگر سیاست دولت (کابینه) اسرائیل است که ناقض قوانین بین‌المللی است. مصر هرگونه تلاش برای کوچ اجباری آوارگان فلسطینی به خارج از نوار غزه را رد می‌کند. این اقدام در سطح بین‌المللی نیز کاملا مردود است.

وزیر امور خارجه مصر ادامه داد: آوارگی ساکنان غزه نتیجه حملات نظامی عمدی به غیرنظامیان و محاصره زمینی، هوایی و دریایی در این باریکه است تا شرایط را برای ساکنان غیرقابل تحمل کنند. این اقدام رژیم صهیونیستی بر اساس مفاد کنوانسیون چهارم ژنو ۱۹۴۹ که ساکنان غزه را با ایجاد جنگی تمام عیار به ترک منازل و محل سکونت خود سوق می‌دهد، غیرقانونی است.

وزیر امور خارجه مصر در پایان اظهارات خود، بر موضع کشورش در رد قاطعانه سیاست‌های کوچ اجباری فلسطینی‌ها تاکید کرد و خواستار ارسال کمک‌های بشر دوستانه به غزه شد. او گفت: کسانی که ادعا می‌کنند به اوضاع انسانی در غزه اهمیت می‌دهند باید برای توقف حملات نظامی که منجر به کشتار غیرنظامیان از جمله کودکان و زنان شده، تلاش کنند. وزیر امور خارجه تاکید کرد که مصر به تلاش‌های خود برای حفظ حقوق مشروع و مسلم مردم فلسطین از جمله حق آن‌ها برای ماندن در سرزمین خود و ایجاد کشور مستقل، پایدار و همجوار خود در مرز‌های ۱۹۶۷ به پایتختی قدس ادامه خواهد داد.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار