کد خبر: 1200805
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
درحالی که نبرد‌ها بین ارتش روسیه و اوکراین در هفته‌های اخیر متأثر از جنگ غزه، تا حدودی به محاق رفته بود، در روز‌های اخیر تبادل آتش بین دو طرف شدت گرفته است.

جوان آنلاین: مقامات اوکراینی روز شنبه اعلام کردند که در پی شلیک بیش از ۷۰فروند هواپیمای بدون سرنشین روسیه به کی‌یف، حداقل پنج نفر زخمی شدند.
به گزارش الجزیره، درحالی که نبرد‌ها بین ارتش روسیه و اوکراین در هفته‌های اخیر متأثر از جنگ غزه، تا حدودی به محاق رفته بود، در روز‌های اخیر تبادل آتش بین دو طرف شدت گرفته است. مقامات اوکراینی عصر شنبه اعلام کردند که در پی حمله بیش از ۷۰ فروند هواپیمای بدون سرنشین روسیه به کی‌یف، حداقل پنج نفر زخمی شدند. این موضوع به عنوان بزرگ‌ترین حمله هواپیما‌های بدون سرنشین مسکو به کی‌یف از ابتدای عملیات ویژه روسیه علیه اوکراین گزارش شده است. این مجموعه از حملات پهپادی در ساعات اولیه شنبه آغاز و هشدار حمله هوایی نیز شش ساعت به طول انجامید. «ویتالی کلیچکو» شهردار کی‌یف در این ارتباط گفت که به ساختمان‌های شهر آسیب رسید. وزارت دفاع روسیه هم روز یک‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که پدافند این کشور توانست در ۲۴ ساعت اخیر در مجموع ۲۴ پهپاد اوکراینی را بر فراز مسکو، بریانسک، اسمولنسک و تولا ساقط کند. به گزارش خبرگزاری تاس، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده که از «تلاش رژیم کی‌یف برای انجام یک حمله تروریستی» به تأسیسات در خاک روسیه جلوگیری شد. جنگ اوکراین درحالی در بیست‌ویکمین ماه خود جریان دارد که حجم کمک‌های غرب به کی‌یف کاهش یافته است و بسیاری آن را سیگنالی برای مذاکره با مسکو می‌دانند. به گزارش خبرگزاری تاس، «داگلاس مک‌گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع امریکا دیروز اعلام کرد که امریکا و حامیان غربی اوکراین در جنگ با روسیه شکست خورده‌اند و از ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین خواست که هرچه سریع‌تر وارد مذاکرات صلح با مسکو شود. مک‌گرگور با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: امریکا تقریباً تمام ذخایر جنگی، سیستم‌های تسلیحاتی و مهمات را به اوکراین ارسال کرده و «چیزی زیادی باقی‌نمانده» که ارسال کند. وی در ادامه افزود «جنگ در اوکراین شکست خورده» و از «احمق‌ها» خواست که «صلح کنند». برخی تحلیلگران غربی بر این باورند که با طولانی شدن جنگ در اوکراین و ناتوانی در بازگرداندن سرزمین‌های از دست رفته الان غرب به دنبال راه خروج از بحران اوکراین است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار