کد خبر: 1201812
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها:
حجت الاسلام والمسلمین رستمی در جمع منتخبین جشنواره ملی زوج مانا با اشاره به شاخص های خانواده موفق و پایدار، از رقابت های غلط در ترویج سبک زندگی مبتنی بر فردیت انتقاد کرد و گفت: جریان عمده تربیت امروز، با غفلت از سایر بخش‌های تربیتی، موجب غفلت جوانان نسبت به حقایق و بایسته‌های زندگی شده است.
فریبا کیانی

رییس نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه جشنواره ملی زوج مانا در هتل فدک مشهد گفت: نگاه اسلام به عنوان یک نگاه فطری به نیازهای واقعی بشر (ازجمله تشکیل خانواده)، متفاوت از سایر نظام های فکری امروز جهان است که اغلب توجه به فردیت و لذت های فردی را ترویج می کنند.

فجایع غزه؛ حاصل حقوق بشر فاقد معنویت

وی افزود: امروز با تفکراتی مواجه هستیم که به ظاهر توجه به تمایلات فردی و آزادی‌های انسانی و حقوق بشر را فریاد می‌زنند اما در عمل، نمایشگاه روشنی همانند جنایات غزه را ایجاد می کنند که در واقع پایان مسیر نظام لیبرال دموکراسی و مکاتب بشری و مناسبات غلط نظام‌های روشنفکرانه را نشان می دهد.

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها، شرایط امروز غزه را حاصل حقوق بشر فاقد معنویت دانست و گفت:

مظهر مناسبات منحط نظام‌های مدعی حل مشکلات بشر، انسان است به همین دلیل زشت‌ترین صحنه‌های نقض حقوق بشر، نژادپرستی عریان و علم بدون تعهد و ناشی از خلأ معنویت و هدایتگری الهی را در غزه شاهد هستیم.

ازدواج یعنی گذر از تمایلات فردگرایانه به نفع یک تربیت بزرگ

 وی تصریح کرد: در موضوع خانواده نیز همینطور است و اگر مناسبات فردگرایانه را مبنای تشکیل زندگی قرار دهیم، مطابق محاسبات عقلی نباید ازدواج کنیم زیرا تشکیل خانواده در واقع تشکیل نهادی برای گذر از تمایلات نفسانی و فردگرایانه به نفع یک تربیت بزرگ (که بنیاد تحولات بشری خواهد بود) می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی، زوج‌های مانا را مجموعه‌ای از همین خانواده‌های موفق معرفی و با اشاره به شخصیت والای حضرت فاطمه(س) و فرزندان ایشان تاکید کرد: خانواده فاطمی بهترین الگو برای خانواده‌های مسلمان است؛ خانواده ای که در وصف عظمت ایشان سوره مبارکه هل اتی نازل می‌گردد و فرزندانی در این خانواده تربیت می‌شوند که هر یک عالمی را حرکت داده و سفینه نجات برای بشریت می‌شوند.  

جریان تربیتی رایج، جوانان را از حقایق و بایسته های زندگی غافل می کند

وی همچنین ضمن نقد فضای رسانه‌ ای امروز و رقابت های غلط در ترویج سبک زندگی مبتنی بر فردیت و لذت گرایی گفت: جریان عمده تربیت امروز، مسابقات و رقابت های اشتباهی است که از دوران دبستان و آموزش عمومی برای کسب رتبه برتر در کنکور آغاز می‌شود و با غفلت از سایر بخش‌های تربیتی، غفلت جوانان نسبت به حقایق و بایسته‌های زندگی را موجب می‌شود بنابراین رسالت همه ماست که نسبت به هدایت و روشنفکری فرزندان این کشور، چه در سطح خانواده و چه در فضای اجتماعی اهتمام جدی داشته باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار