کد خبر: 1202076
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۰
عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس در گفتگو با «جوان»:
خوشبختانه یکپارچگی در بحث دیپلماسی اقتصادی به‌وجود آمد و این وحدت و هماهنگی باعث شده است در بخش فروش نفت موفقیت‌های خوبی حاصل شود

جوان آنلاین: عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی معتقد است دولت در کنار سیاست‌های اخیرش درباره توسعه تجارت نفت و گاز مبنی بر توسعه میادین مشترک، پالایشگاه‌سازی و تقویت پتروپالایشگاه‌ها، با الگوی تأمین مالی مبتنی بر فروش نفت و همچنین تهاتر پروژه با نفت باید همت جدی‌تری داشته باشد تا بتوانیم با تولید فرآورده ارزآوری بیشتری برای کشور داشته باشیم. درآمد‌های نفتی با همین الگو امکان توسعه زیرساخت کشور را خواهد داشت که در تداوم رشد اقتصادی کشور دخیل خواهد بود.

جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «جوان» درباره اثر سیاست‌های دولت در بحث خنثی‌سازی تحریم‌ها در افزایش میزان درآمد‌های نفتی گفت: دولت سیزدهم در بخش‌هایی همچون دیپلماسی اقتصادی، حوزه‌های سیاسی و حمایت از سیستم نظامی و امنیتی کشور به خوبی عمل کرد. ما در گذشته به هر کشوری که می‌رفتیم بین افراد دعوا بود ولی الان در بخش‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی وحدت و هماهنگی وجود دارد و به خصوص در زمینه نفت و گاز سیاست فعال و هم‌جهتی در راستای توسعه تجارت نفت و گاز کشور وجود داشته که این موضوع جای تقدیر ویژه دارد.
وی تأکید کرد: خوشبختانه یکپارچگی در بحث دیپلماسی اقتصادی به‌وجود آمد و این وحدت و هماهنگی باعث شده است در بخش فروش نفت موفقیت‌های خوبی حاصل شود. به رغم تحریم‌های سنگینی که باقی مانده بود، اما دولت در فروش نفت و گاز به خوبی عمل کرد و موفقیت‌های خوبی به‌دست آورد. محوریت اصلی نفت و گاز نیز برای اقتصاد کشور مهم است و باید به این نکته توجه کنیم که درآمد‌های نفتی را برای توسعه کشور و پیشرفت استفاده کنیم.
عضو مجمع نمایندگان گیلان گفت: ضرورت دارد در حوزه تحقق بودجه بدون نفت و به کارگیری نفت برای توسعه اقدام کنیم، در این زمینه باید از فرار مالیاتی جلوگیری نماییم و مالیات به صورت عادلانه از مردم به ویژه بخش‌هایی که از مالیات فرار می‌کنند و بخش‌های پردرآمد کشور اخذ کنیم تا بتوانیم از درآمد‌های نفتی برای زیرساخت‌های کشور و توسعه پیشرفت کشور استفاده کنیم.
این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در رابطه با به کارگیری مستقیم نفت برای توسعه کشور گفت: به کارگیری مستقیم درآمد‌های نفتی در جهت توسعه زیرساخت‌ها و پیشرفت کشور موجب تداوم پیشرانی بخش نفت و گاز کشور در توسعه کشور خواهد شد و زمینه تحقق توسعه و اشتغالزایی کشور به طور توأمان را فراهم خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار