کد خبر: 1205032
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
استقلال با پیروزی پرگل به صدر چسبید
سپاهان اصفهان و هوادار اولین بازی دیروز را برگزار کردند، دیداری که برخلاف تصورات همه برای سپاهان خیلی راحت تمام شد. در بازی دیروز هوادار هیچ شباهتی به تیم سختکوش و جنگنده باز‌های قبل نداشت و در خانه تن به شکست سنگین ۵ بر صفر داد تا سپاهان باز هم قدرت‌نمایی کند
فریدون حسن

جوان آنلاین: هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران عصر دیروز در حالی پیگیری شد که عصر دوشنبه در دو بازی ابتدایی این هفته تراکتور و ملوان موفق شده بودند حریفان خود را شکست دهند. تراکتور در تبریز ۲ بر صفر مقابل پیکان پیروز شده بود و ملوان در رفسنجان ۴ بر یک مقابل مس این شهر به برتری دست پیدا کرده بود.
با این حال تمام نگاه‌ها به بازی‌های عصر دیروز بود، جایی که سپاهان با یک برد خوب و پرگل نشان داد تنها به قهرمانی فکر می‌کند، اما پرسپولیس با از دست دادن دو امتیاز دیگر ثابت کرد با آن تیم مقتدر فصل‌های قبل فاصله دارد و استقلال هم با برتری مقابل نساجی همچنان با یک بازی بیشتر صدرنشین ماند.
آتش‌بازی سپاهان
سپاهان اصفهان و هوادار اولین بازی دیروز را برگزار کردند، دیداری که برخلاف تصورات همه برای سپاهان خیلی راحت تمام شد. در بازی دیروز هوادار هیچ شباهتی به تیم سختکوش و جنگنده باز‌های قبل نداشت و در خانه تن به شکست سنگین ۵ بر صفر داد تا سپاهان باز هم قدرت‌نمایی کند. رامین رضاییان و شهریار مغانلو (دو گل) خیلی زود سپاهان را با سه گل از میزبان جلو انداختند. درست بعد از گل سوم بود که هوادار قدری به خود آمد و چند حمله نصفه و نیمه انجام داد، اما حتی نتوانست به دروازه سپاهان نزدیک شود. در نیمه دوم هم اوضاع به همین منوال گذشت و کاوه رضایی و رضا اسدی با دو گل دیگر اندوخته سپاهان را به پنج گل رساندند تا تیم مورایس با خیال راحت تهران را ترک کند.
سرخ‌ها در باتلاق خوزستان
در اهواز، اما کار پرسپولیس بدجور گره خورد. سرخ‌ها که در مقابل استقلال خوزستان خود را از پیش‌برنده تصور می‌کردند در دقیقه هفتم بازی روی دفع ناقص بیرانوند غافلگیر شدند. جواد آقایی‌پور دفع ناقص بیرانوند را با ضربه سر به تور دروازه پرسپولیس چسباند تا آبی‌های خوزستان جلو بیفتند. در ادامه، اما بازی درگیرانه دو تیم با پرتاب اشیا از سوی تماشاگران و قضاوت پرعیب و ایراد عرب براقی بازی را به حاشیه کشاند. در دقیقه ۳۹ اعلام ضربه پنالتی به سود پرسپولیس کافی بود تا همه چیز به‌هم بریزد. پورموسوی، سرمربی استقلال خوزستان هم در اعتراض به این تصمیم تیم را بیرون کشید تا دقایقی بازی متوقف شود.
بعد از گذشت چند دقیقه خوزستانی‌ها به زمین برگشتند و کنعانی‌زادگان پنالتی را به گل تبدیل کرد، اما جو متشنج ورزشگاه بعد از چند دقیقه باز هم بازی را متوقف کرد. با این حال با بازگشت دو تیم به میدان، نیمه اول پرحاشیه این بازی با ۱۵ دقیقه وقت اضافه سرانجام به پایان رسید. نیمه دوم هم با جار و جنجال آغاز شد. مرادی، ناظر بازی در حالی با تأخیر دستور اجازه شروع این نیمه را داد که جو ملتهب ورزشگاه کاملاً روی داور و مسابقه اثر گذاشته بود، به‌طوری‌که در دقیقه ۴۹ از خطای واضح بازیکن استقلال خوزستان گذشت تا همان توپ توسط جواد آقایی‌پور ستاره میدان به گل دوم خوزستانی‌ها تبدیل شود، گلی که این‌بار باعث شد پرسپولیسی‌ها میدان را ترک کنند و بازی باز هم متوقف شود.
ماجرا همچنان ادامه داشت؛ پرسپولیس یکپارچه حمله شده بود و از چپ و راست توپ روی دروازه حریف می‌ریخت، تا اینکه در دقیقه ۶۸ نبیل باهویی ارسال عالیشاه را با یک ضربه شیرجه‌ای به گل مساوی سرخ‌ها تبدیل کرد تا این بازی نفسگیر با حواشی منحصر به فردش ادامه پیدا کند. پرسپولیس برای به دست آوردن سه امتیاز این بازی بی‌تابی می‌کرد، اما کم‌دقتی مهاجمان این تیم در زدن ضربات آخر هر بار باعث می‌شد حملات آن‌ها بی‌نتیجه بماند. پرسپولیس از حملات خود نتیجه نگرفت تا دو امتیاز حساس دیگر را هم از دست بدهد. دو امتیاز مقابل تیم انتهای جدول، دو امتیازی که شاید در هفته‌های پایانی گل‌محمدی و مردانش حسرت آن را خیلی بیشتر از امروز بخورند.
نساجی حرفی برای گفتن نداشت
در آخرین بازی این هفته، استقلال در تهران موفق شد مقابل نساجی رده چهاردهمی به پیروزی دست پیدا کند و با ۲۸ امتیاز و یک بازی بیشتر نسبت به مدعیان قهرمانی به صدر جدول بچسبد.
شاید خیلی بدبینانه باشد اگر عنوان کنیم نساجی بازی مقابل استقلال را در همان نشست خبری پیش از بازی باخت، جایی که سیدمهدی رحمتی با تمجید شائبه‌برانگیزی از کادر فنی استقلال یاد کرد.
نیمه اول بازی دو تیم با برتری محسوس آبی‌های تهران آغاز شد. نساجی برخلاف آنچه تصور می‌شد، چهره تیمی را به خود گرفته بود که تنها می‌خواست کم گل بخورد، همین اتفاق هم رخ داد و آن‌ها فقط با گل دقیقه ۴۲ آرمین سهرابیان یک بر صفر بازنده به رختکن رفتند. نیمه دوم هم نساجی حرفی برای گفتن نداشت؛ این تیم دقیقه ۶۳ گل دوم را دریافت کرد، دو دقیقه بعد سومین گل را و دقیقه ۶۸ هم چهار گله شد تا حتی رؤیای کم گل خوردنش هم محقق نشود و در نهایت نیز ۴ بر صفر شکست خورد.
سایر نتایج
در دیگر بازی‌های دیروز، شمس‌آذر قزوین و صنعت نفت آبادان در قزوین به تساوی بدون گل رسیدند. دیدار آلومینیوم اراک و گل‌گهر سیرجان در اراک هم بدون رد و بدل شدن گل، مساوی به پایان رسید. در اصفهان ذوب‌آهن مقابل فولاد با همین نتیجه متوقف شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار