کد خبر: 1206726
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
عضو کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس در گفتگو با «جوان»:

جوان آنلاین: عضو کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس شورای اسلامی معتقد است ایجاد رویکرد کارگروه تولید بار اول از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌تواند کمک‌رسان شرکت‌های دانش‌بنیان باشد. سازوکار «تولید بار اول» تنها روش مهم و کلیدی در زمینه بومی‌سازی تجهیزات راهبردی صنایع بوده که در صنعت نفت و گاز به خوبی اجرایی شده و توانسته است به محور اصلی تحقق و موفقیت در بومی‌سازی تجهیزات راهبردی در صنایع بزرگ کشور تبدیل شود.

محمدرضا احمدی، عضو کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «جوان» با اشاره به رفع مشکلات خرید محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و اقدامات معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با ایجاد کارگروه تولید بار اول در راستای ترک تشریفات مزاحم در این بخش گفت: قانون جهش شرکت‌های دانش‌بنیان در کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس مورد بررسی قرار گرفت و این موضوع یکی از اولویت‌های اصلی این کمیسیون بود.
وی تأکید کرد: در طرح مذکور امتیازات زیادی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفتیم که معافیت‌هایی نظیر معافیت‌های گمرکی و ارزش افزوده از جمله آنهاست. ما به دنبال اوج گرفتن شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور بودیم، به واقع شرکت‌های دولتی باید مجاب شوند از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان خریداری کنند. ما در قانون فوق آورده‌ایم که اگر ما مشابه محصولات دانش‌بنیان را داشته باشیم، دیگر هرگونه واردات آن محصول خلاف قانون است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار