کد خبر: 1208303
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۳۵ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۸۷۶ نفر تا امروز پنجشنبه چهاردهم دی ماه در «پویش ملی سلامت» در زمینه بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت در سطح کشور، غربالگری شده‌اند.

جوان آنلاین: از این تعداد ۶۸۸ هزار و ۲۴۰ نفر با احتمال ابتلا به پرفشاری خون و ۳۹۶ هزار و ۷۶۸ نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند.

به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همچنین در ۲۴ ساعت گذشته یک میلیون و ۴۰۱ هزار و ۶۷۴ نفر در این پویش غربالگری شدند که از این تعداد ۲۴ هزار و ۴۸۲ نفر با احتمال پرفشاری خون و ۱۱ هزار و ۲۴۶ نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند.

بر اساس این گزارش، منظور از «احتمال دیابت» قند خون ۱۲۶ به بالا و منظور از «احتمال پرفشاری خون»، عدد ۱۴۰ روی ۹۰ میلیمتر جیوه (۱۴ روی ۹) به بالا است.

بر اساس این گزارش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش از این اعلام کرده بود که پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان تا ۱۵ دی ماه امسال اجرا می‌شود.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز پیش از این اعلام کرده بود که ۸۳ درصد از کل مرگ و میر‌های بیمارستانی مربوط به بیماری‌های غیرواگیر است، سالانه ۳۰۰ هزار نفر به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی می‌میرند و ۳۲ درصد افراد بالای ۱۸ سال فشارخون بالا دارند و ۶۰ درصد نیز از فشارخون خود بی خبرند و ۳۰ هزار مرگ در سال به خاطر دیابت در کشور اتفاق می‌افتد که موارد مهمی است.

به گفته وی، با اجرای پویش ملی سلامت می‌توان از نیم میلیون مرگ بیماری‌های غیرواگیر و ۳۰ هزار مرگ ناشی از دیابت پیشگیری کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار