کد خبر: 1210087
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
مسئول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت ابوالفضل لرستان:
حجت الاسلام لرستانی با بیان اینکه رجب ماه پر فضیلت در بین تمام ماه های سال است به طوری که پروردگار این ماه را جزء بهترین ماه ها معرفی کرده است، گفت: رجب ماه بندگی و فرصتی برای زدودن غبار تیرگی از روح و جان است.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام علی لرستانی، در خصوص اهمیت ماه رجب بیان داشت: رجب ماه پر فضیلت در بین تمام ماه های سال است به طوری که پروردگار این ماه را جزء بهترین ماه ها معرفی کرده است.

مسئول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه رجب، ماهی است كه در آن بندگان و مومنان و ره پویان، خود را برای شركت در مهمانی بزرگ خداوند آماده می كنند، افزود: رجب ماه زدودن غبار تیرگی از روح و جان، ماه تمرین حضور و توجه بیشتر به معنویات، و ماه بندگی و فرمانبری و در نهایت سرآغاز انس و الفتی جانانه به پروردگار هستی بخش است.

وی ادامه داد: رجب ماهی است كه پیامبر اسلام (ص) در آن مامور شد تا خوبی ها را تكمیل كرده و انسان متحیر سرگردان را منزل بنمایاند و آیینی آورد كه برای همیشه تاریخ، انسان ها را راهنما باشد.

حجت الاسلام لرستانی با بیان اینکه ماه رجب، زمینه ای مناسب برای نزدیك شدن به خداوند و زدودن زنگار گناه از جان و دل است، گفت: امام موسی كاظم (ع) كه خود در این ماه به دیدار معبود شتافت، در خصوص ماه رجب به امتیازی كه خداوند در این ماه برای انسان ها برای روی آوردن به نیكی و پاك كردن سیاهی ها داده، اشاره می كند و می فرماید: رجب، ماه بزرگی است كه خداوند نیكی ها را در آن دو چندان پاداش می دهد.

وی بیان کرد: به برکت این ماه رحمت گسترده الهی بر بندگان نازل می شود و همچنین آغاز گسترده ترین جنبش تاریخ بشری، یعنی شروع ولایت پیام آور مهر و محبت، محمد مصطفی (ص) به منظور راهنمایی و سعادت انسان ها در دنیا و آخرت، در آن است.

حجت الاسلام لرستانی بیان کرد: همه انسان ها باید در تمام این ماه و بلکه در تمام عمر، اهمیت زیادی به دعا و مناجات وانجام فرائض الهی، جهت توفیق بندگی واخلاص در زندگی را کسب نمایند چراکه توجه به خدای متعال با نام‌های او و توسل به  محمد و آل محمد (ص) باعث جبران  نقص های به وجود آمده می شود و از بهترین عوامل  برای اصلاح حال و اعمال  می تواند باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار