کد خبر: 1214011
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
تیم ملی فوتبال ایران با یک بازی مقتدرانه موفق به شکست تیم ملی ژاپن شد.

جوان آنلاین: تیم ملی فوتبال ایران با برتری ۲ بر یک برابر ژاپن به جمع چهار تیم برتر جام ملت‌های آسیا رسید. در این دیدار محمد محبی و علیرضا جهانبخش برای ایران گلزنی کردند تا تیم ملی ایران نخستین برد خود را در برابر سامورایی‌ها در ادوار جام ملت‌ها جشن بگیرد. تیم ایران با این برد شمار برد‌های خود را برابر ژاپن به عدد هفت رساند.

به گزارش ایرنا، تیم ایران پیش از این ۶ برد، ۶ باخت و ۶ تساوی را در برابر سامورایی‌ها کسب کرده بود.

بازی ۲ نیمه متفاوت داشت. در حالی که ژاپنی‌ها با یک گل از ایران پیش بودند، اما امیرقلعه‌نویی در نیمه مربیان به نوعی ورق را به سود ایران برگرداند. تیم ایران در نیمه دوم بازی یک نمایش بی‌نظیر داشت تا جایی که می‌توان گفت که شاگردان قلعه‌نویی در ورزشگاه آموزش قطر به سامورایی‌های پرادعا و هاجیمه موریاسو سرمربی ژاپن درس فوتبال دادند.

امیرقلعه‌نویی در این بازی نفراتی را راهی میدان کرد که به اعتقاد وی تضمین کننده برد تیم ملی بودند. این مربی این ترکیب را تا پایان حفظ کرد تا نشان دهد شناخت خوبی از تیم و مهره‌های آن دارد. قلعه‌نویی در مرحله یک‌چهارم نهایی یک شاهکار بزرگ را از خود به یادگار گذاشت شاهکاری که در یک دهه گذشته کارلوس کی‌روش در انجام آن ناتوان بود. کی‌روش در دوره گذشته و مرحله نیمه‌نهایی با سه گل مغلوب ژاپن شد.

تیم ایران در مرحله نیمه‌نهایی برابر برنده بازی قطر و ازبکستان قرار خواهد گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار