کد خبر: 1215739
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
رئیس قوه قضائیه در سفری رسمی به عراق رفت
رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در پاسخ به دعوت رسمی «فائق زیدان» رئیس شورای‌عالی قضایی عراق، در صدر یک هیئت عالی‌رتبه قضایی به عراق سفر کرد. 

جوان آنلاین: رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در پاسخ به دعوت رسمی «فائق زیدان» رئیس شورای‌عالی قضایی عراق، در صدر یک هیئت عالی‌رتبه قضایی به عراق سفر کرد. 
به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، پس از استقبال رسمی مقامات شورای عالی قضایی عراق در فرودگاه بغداد، در یادمان محل شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همرزمان شهید آن‌ها در مسیر فرودگاه بغداد حضور یافت و به مقام شامخ این شهیدان والامقام ادای احترام کرد. 
شهید سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس» به همراه هشت نفر دیگر از همرزمان‌شان بامداد ۱۳ دی ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد، در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین امریکا و با شلیک راکت از پهپاد‌های ارتش این کشور به شهادت رسیدند. 
رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران سپس طی سخنانی در جمع خبرنگاران عراقی و ایرانی حاضر در یادمان محل شهادت حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همرزمان شهید آن‌ها گفت: این یادمان، نشانه‌ای از جنایت‌های امریکا و مستکبران امروز عالم است. 
رئیس دستگاه قضا گفت: چه کسانی در جنایتِ به شهادت رساندن شهید سلیمانی و شهید المهندس، دو سردار بزرگ و دو مجاهد اسلام و یاران و همرزمان آنها، نقش داشتند؟ جرم این شهیدان چه بود که اینگونه به شهادت رسیدند و قطعه قطعه شدند؟ 
محسنی اژه‌ای افزود: سرداران عزیز سلیمانی و المهندس و همراهان و همرزمان آن‌ها برای مبارزه با تروریسم و دفاع از اسلام، کشور و ملت‌های مظلوم به شهادت رسیدند؛ آن‌ها عمر خود را در راه مبارزه با مستکبرین و خدمت به مردم و کشور صرف کردند و امروز نزد خداوند متعال زنده هستند و روزی می‌خورند. حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای تصریح کرد: یکی از مسائل مورد پیگیری در جریان سفر به عراق، مقوله مربوط به تروریسم و تروریست‌هاست و در همین راستا، روند رسیدگی به پرونده جنایت امریکا در فرودگاه بغداد که به ترور ناجوانمردانه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمان این سرداران محور مقاومت انجامید، مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت. 
دیدار با ایرانیان مقیم عراق، مذاکره و رایزنی با مقامات قضایی عراق، پیگیری ویژه اقدامات دستگاه قضایی عراق پیرامون روند رسیدگی به پرونده ترور سرداران محور مقاومت شهیدان «حاج قاسم سلیمانی» و «ابومهدی‌المهندس» و همرزمانشان به دست اشرار امریکایی در فرودگاه بغداد، تقویت و توسعه همکاری‌های مشترک قضایی برای مقابله با تروریسم و ملاقات با مقامات سیاسی دولت عراق از جمله «عبداللطیف رشید» رئیس‌جمهور و «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر، از جمله برنامه‌های کاری سفر رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران به عراق است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار