کد خبر: 1218264
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
درحالی که دولت امریکا هر روز جمهوریخواهان کنگره را تحت فشار قرار می‌دهد که هرچه سریع‌تر قفل کمک به اوکراین را باز کنند، اما مخالفت حزب رقیب، واشینگتن را به اجرای گزینه‌های دیگر وادار کرده است

جوان آنلاین: در پی مخالفت کنگره با تصویب بودجه ۶۰ میلیارد دلاری کمک به اوکراین، ارتش امریکا جور این کم کاری را کشید و مجبور شد بخشی از بودجه خود را به آموزش سربازان کی‌یف اختصاص دهد. 
درحالی که دولت امریکا هر روز جمهوریخواهان کنگره را تحت فشار قرار می‌دهد که هرچه سریع‌تر قفل کمک به اوکراین را باز کنند، اما مخالفت حزب رقیب، واشینگتن را به اجرای گزینه‌های دیگر وادار کرده است. به گزارش صدای امریکا، ارتش امریکا مجبور شده از بودجه خود برای حمایت و پشتیبانی از برنامه آموزش سربازان ارتش اوکراین استفاده کند، چون کنگره نتوانسته لایحه بودجه کمک بیشتر به کی‌یف را تصویب کند. لایحه مربوط به تأمین بودجه نظامی بیشتر برای اوکراین چندین ماه است که در کنگره متوقف شده و همین مسئله کمک امریکا به کی‌یف را دچار مشکل کرده و یکسری از قابلیت‌های دفاعی اوکراین را در مقابله با حملات روسیه متوقف کرده است. مقام‌های ارتش ایالات متحده به صدای امریکا گفته‌اند: «اگر تغییراتی در این روند ایجاد نشود ارتش این کشور در اروپا و آفریقا ممکن است تا تابستان با کمبود منابع برای همه چیز از جمله حمایت از اوکراین، آموزش و عملیات با شرکای ناتو مواجه شود.» 
اوکراین در موقعیت دشواری در جنگ با روسیه قرار دارد و علت آن هم کاهش پشتیبانی ایالات متحده است که تا اوایل بهار باعث کمبود مهمات مهم برای کی‌یف می‌شود. نبود گلوله‌های توپ باعث شد اوکراین از «آودیوکا» عقب‌نشینی کند. سنای امریکا پیش از این لایحه کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری را تصویب کرد که ۶۰ میلیارد دلار به کی‌یف اختصاص می‌دهد، اما مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان با وجود فشار‌های سنا و کاخ سفید، هنوز آن را در کنگره به رأی‌گیری نگذاشته است. این درحالی است که ارتش روسیه در هفته‌های اخیر از فرصت کمبود تسلیحات ارسالی غرب به اوکراین استفاده کرده و چند منطقه را به تصرف خود درآورده است. ارتش اوکراین روز چهارشنبه اعلام کرد که نیرو‌های این کشور به دلیل کمبود پشتیبانی از سوی متحدان غربی کی‌یف از دو روستای دیگر در نزدیکی شهر آودیوکا در شرق اوکراین که پیش‌تر نیرو‌های روس کنترل آن را به دست گرفته بودند، عقب‌نشینی کرده و در نتیجه مناطق بیشتری را از دست داده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار