کد خبر: 1218899
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
اردبیلی خبر داد:
مدیر کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با بیان اینکه در بیستمین دوره نمایشگاه «زنان و تولید ملی» تعداد کسب و کار‌ها نسبت به دورههای گذشته، افزایش پیدا کرده است، گفت: با توجه به اینکه امسال تعداد کسب و کار‌ها با افزایش قابل توجه به عدد ۸۶۴ رسیده است؛ این آمار نشان دهنده آن است که تلاش بسیار جدی برای شناسایی، شتابدهی و تحت پوشش گرفتن کسب و کار‌ها و حمایت از آن‌ها اتفاق افتاده است.

 مریم اردبیلی در نشست خبری بیستمین نمایشگاه «زنان و تولید ملی» ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و با اشاره به برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی از بازه زمانی شانزدهم تا بیست و پنجم اسفندماه اظهار کرد: امیدوارم در شب عید مجموعه تولیدات بانوان به بهترین نحو به معرض نمایش گذاشته شود و خانواده‌ها نیز امکان تهیه محصولات را با هزینه مناسب و در فضای تولید و مصرف داشته باشند تا هم شهروندان بهره ببرد و هم تولیدکنندگان که عمدتا بانوان سرپرست خانوار هستند از این نمایشگاه بهره‌مند شوند. همچنین امیدوارم همکارانمان در شهرداری تهران هم به شکل ویژه‌ای همانند حضورشان در دوره‌های گذشته بتوانند از این فرصت برای تهیه مایحتاج شب عید استفاده کنند.


به گزارش روابط عمومی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، وی افزود: در طول این سال‌ها بسیار تلاش کردیم تا نمایشگاه به شکل خوبی برگزار شود و با توجه به حجم نیاز‌ها و تقاضا‌ها برای عرضه محصولات، بررسی شد تا چگونه از فرصت‌هایی که در اختیارمان قرار گرفته، به طور بهینه برای افراد استفاده کنیم. تلاشمان این بوده که هیچ بانوی تهرانی که در خانه یا در کارگاه‌های توانمند سازی کوثر در خط تولید، کار و تلاش می‌کند فرصت عرضه محصول خود را از دست ندهد.


اردبیلی با اشاره به بازارچه‌هایی که در طول سال برگزار می‎شود هم خاطرنشان کرد: در طول دوسال ۹۶ دوره بازارچه در سطح شهر برگزار شد که هر دوره بازارچه‌ها با توجه به مناسبت ها، در مکان‌های مختلف برپا شدند. به نظر می‌رسد از بازارچه‌های موقت و فصلی؛ خیلی بیشتر از بازارچه‌های دائمی استقبال شده است.


مشاور شهردار تهران در امور زنان و خانواده همچنین با بیان اینکه تلاش شد تا کسب و کار‌های کوچک خانگی فرصت فروش و عرضه داشته باشند، هم گفت: در این دوره ۸۶۴ کسب و کار، محصولات خود را در فضا‌هایی که در اختیارشان قرار داده شده، ارائه خواهند داد. این فضا‌ها شامل بوستان گفتگو، ۱۳ ایستگاه پرتردد مترو و ۶ بوستان پرتردد است که در مجموع ۴۰۳۲ متر فضای فروش برای حمایت در نظر گرفته شده است.


اردبیلی بااشاره به اینکه، این تعداد کسب و کار محصول تلاش بیش از ۳۶۴۰ نفر در این دوره نمایشگاه است؛ تصریح کرد: در این دوره بسیار تلاش کردیم تا تنوع کسب و کار‌ها را افزایش داده تا شاهد نتایج مجموعه اقداماتی که برای شتابدهی مشاغل خانگی و کسب و کار‌های زنان انجام شده، باشیم.

مدیر کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با اشاره به تفاوت برگزاری نمایشگاه در این دوره با دوره‌های گذشته بیان کرد: در دوره نوزدهم نمایشگاه که بسیار پررونق بود و تعداد زیادی از بانوان شرکت کردند مشتمل بر ۲۸۲ نوع کسب و کار حضور داشتند. البته ذکر این نکته ضروری است که ما تنها از کانال‌ها و شبکه‌های مرسوم خودمان استفاده نکردیم و درصد مشاغل خانگی نمایشگاه را به شدت توسعه داده‌ایم.


اردبیلی با اشاره به بخشی از محصولات نمایشگاه «زنان و تولید ملی» در این دوره خاطرنشان کرد: این کسب و کار‌ها مشتمل بر پوشاک کودک و نوجوان، پوشاک زنانه و مردانه، کالای خواب، ملزومات حجاب، صنایع دستی، زیور آلات، سفال، سوزن دوزی، عروسک، شمع، کالای آشپزخانه و و موارد مشابه و برخی تولیدات فرهنگی و بسته بندی‌های خشکبار و مواد غذایی است که در این دوره نمایشگاه ارائه شده است.


دستیار ویژه شهردار تهران در امور زنان و خانواده همچنین با اشاره به امکانات نمایشگاه بوستان گفتگو برای بازدیدکنندگان اظهار کرد: فضای بازی کودک، فضای اتاق مادر و کودک، استقرار بانوان آتش نشان و همچنین با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در روز‌های پایانی نمایشگاه اجرای برنامه‌های فرهنگی و بخش آموزشی «کار توخونمونه» نیز از جمله امکانات و برنامه‌های جنبی نمایشگاه است.


وی با اشاره به فرصت فروش محصولات بانوان در طول سال اظهار کرد: به غیر از برگزاری نمایشگاه تا کنون ۹۶ دوره بازارچه‌ای که فصلی، ماهانه و متناسب با مناسبت‌ها برگزار شده و سعی کرده ایم که فرصت فروش را فراهم کنیم که به طور متوسط بانوان تولید کننده که با شهرداری در ارتباط بودند حداقل در طول سال یک یا دوبار فرصت فروش خوب برایشان ایجاد شده است.


اردبیلی با اشاره به بروزرسانی اطلاعات بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران و بانوان نیازمند حمایت و فرزندانشان هم گفت: در طول یک سال گذشته در بحث به‌روزرسانی اطلاعات افراد تحت پوشش توفیق بسیار خوبی حاصل شد و داده‌ها به‌روز رسانی شد و افراد جدیدی را تحت پوشش و حمایت قرار داده ایم.


وی افزود: در سامانه شهرداری حدود ۷ هزار زن سرپرست خانواده در سال‌های گذشته ثبت شده بود که در طی این بازه و با بررسی‌ها و بازدید از وضعیت افراد، این سامانه به‌روز شد. با تلاشی که مدیران بانوان در مناطق و همکاران ستادی شهرداری داشتند مشخصات ۱۹ هزار و ۸۲۳ نفر در سامانه ثبت شده است که حدود ۱۳ هزار نفر زن سرپرست خانواده هستند. همچنین ۱۵ هزار و ۱۸۲ نفر از فرزندان زیر ۲۰ سال، تحت پوشش خدمات هستند که خدمات مربوط به استعدادیابی تحصیلی، جلوگیری از افت تحصیلی و در کسب تحصیل مورد حمایت قرار گرفته اند. قاعدتا خوشحال نیستیم که تعداد زیادی از افراد، نیازمند حمایت هستند و دوست نداریم افراد در کشورمان مشکل مالی داشته باشند، اما بنا به وظیفه خود و شرایط زندگی افراد لازم دانستیم از آن‌ها حمایت کنیم تا در جهت آسایش زندگی شان گامی برداریم.

ایجاد غرفه برای زنان زندانی در نمایشگاه «زنان و تولید ملی»

در ادامه نشست فاطمه یازرلو معاون توانمندسازی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با اشاره به ایجاد غرفه برای زنان زندانی در بیستمین نمایشگاه زنان و تولید ملی گفت: این رویداد یک رویداد کارآفرینی است و هرچه بازدید از نمایشگاه بیشتر باشد نفع بیشتری به جامعه هدف که همان بانوان تحت پوشش شهرداری است می‌رسد.


وی با اشاره به تفاهم‏نامه با سازمان زندان‏ها هم یادآورشد: به امید خدا یک غرفه که مختص دست آفریده زنان زندانی که در زندان شهر ری بودند و تولیداتی داشتند، اما فضای فروشی را نداشتند اختصاص داده‌ایم و میزبانشان در این دوره نمایشگاه خواهیم بود.


گفتنی است بیستمین دوره نمایشگاه «زنان و تولید ملی» از شانزدهم تا بیست و پنجم اسفندماه در بوستان گفتگو تهران برگزار می‌شود.

برچسب ها: شهرداری ، زنان ، کسب و کار
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار