کد خبر: 1219823
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
معاون سیاسی صداوسیما تغییر کرد. علیرضا خدابخشی کنار گذاشته شد و رئیس خبرگزاری صداوسیما، با حفظ سمت، جایگزین او شد

جوان آنلاین: معاون سیاسی صداوسیما تغییر کرد. علیرضا خدابخشی کنار گذاشته شد و رئیس خبرگزاری صداوسیما، با حفظ سمت، جایگزین او شد، البته با عنوان سرپرست معاونت سیاسی. همین دو مورد، یعنی سرپرست به جای معاونت و بعد هم حفظ سمت قبلی و در واقع انتخاب یک جایگزین موقت و البته معتمد و بی‌حاشیه، نشان می‌دهد ماجرای این تغییر با فوریت همراه بوده است. خبر برکناری معاون سیاسی سازمان صداوسیما دو روز پس از گفت‌وگوی ویژه خبری جنجالی شبکه خبر اتفاق افتاد. 
صبح روز پنجشنبه رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری، نسبت به تلخ شدن فضای شیرین شکل‌گیری مجلس جدید شورای اسلامی به دلیل ستیزه‌گری‌ها و دعوا راه انداختن‌ها هشدار دادند. بسیاری از فعالان سیاسی و رسانه‌ای مخاطب این سخنان را فرد خاصی دانستند. در گفت‌وگوی ویژه خبری آن شب همان فرد خاص دعوت شده بود و باوجود تأکید ساعاتی قبل رهبر انقلاب بر عدم بیان سخنان اختلاف انگیز، آن گفت‌وگوی ویژه خبری محل مشاجره و جدل و نام بردن از رسانه‌ها و افراد دیگر شد و مجری برنامه هم بر این نام بردن‌ها اصرار می‌ورزید و عملاً مشاجرات و جدل‌هایی را که پس از انتخابات فضای سیاسی را کمی مشغول خود کرده بود، تشدید شد. طبیعی بود که چنین اتفاقی از سوی رسانه ملی، با انتقادات بسیاری مواجه شد. خصوصاً که نمی‌توان اصرار‌های مجری را بدون هماهنگی با سردبیری بخش خبر و در کل عوامل پشت صحنه دانست. 
علیرضا خدابخشی ۲۲ مهر ۱۴۰۰ با حکم جبلی به عنوان معاون سیاسی سازمان صداوسیما منصوب شده بود و دو سال و نیم بعد برکنار شد. البته ساعاتی پس از انتشار خبر برکناری، متنی هم به عنوان استعفای او منتشر شد. با این حال به نظر می‌رسد گزینه برکناری خیلی قوی‌تر از گزینه استعفای اختیاری بر باور اهل رسانه و سیاست نشسته است. 
در طول دو سال و نیم گذشته، انتقادات متعددی متوجه عملکرد خدابخشی در معاونت سیاسی سازمان صداوسیما بود و به نظر می‌رسید او نسبت به اغلب آن‌ها بی‌اعتناست. از مدت‌ها قبل هم بحث و زمزمه‌های برکناری او شنیده می‌شد، اما گویا کسانی که علاقه داشتند او بماند، قدرت بیشتری از انتقادات داشتند.

برچسب ها: عزل ، صدا و سیما ، تلویزیون
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جمشید نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
0
0
روزنامه جوان اختلاف رو شروع کرد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار