کد خبر: 1220240
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۰
حمیدرضا‌شاه‌نظری

بیش از چهار ماه است که رژیم سفاک صهیونیستی در یک جنایت آشکار و مداوم در حال کشتار و نسل‌کشی مردم مظلوم غزه است و در این مدت جنایتی هم نبوده که از آن اجتناب کرده باشد. کشتار ۳۰ هزار زن و کودک و پیر و جوان و محاصره شدید و ایجاد قحطی گسترده که باعث کشته شدن روزانه صد‌ها انسان بی‌گناه می‌شود، دل هر انسان از هر مسلک و مرامی را به درد می‌آورد. 
امروز در غزه تقریباً عمده بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و مراکز زیربنایی بمباران شده و کادر آن آسیب دیده و امکان خدمت‌رسانی ندارند. ۲ میلیون نفر آواره شده‌اند و بیش از صد هزار خانه ویران شده است. آب آشامیدنی به دلیل فقدان سوخت و نبود قطعات یدکی در ایستگاه‌های تصفیه آب پیدا نمی‌شود. کمبود شدید آب و غذا و گرسنگی گسترده منجر به قحطی شدید شده و روزانه ده‌ها نفر بر اثر آن جان خود را از دست می‌دهند و ۳۰ هزار نفر شهید شده و هزاران نفر مفقود و ده‌ها هزار نفر مجروح و بیمار وجود دارد. 
رژیم صهیونیستی با انجام جنایات بی‌سابقه در غزه که مطابق همه کنوانسیون‌های حقوق بین‌الملل مصداق نسل‌کشی است و حتی در دادگاه لاهه نیز به آن اذعان شد، به دنبال اجرای سیاست سرزمین سوخته و غیرقابل سکونت کردن غزه برای مردمان آنجا و نیز ایجاد بازدارندگی در برابر هر اقدام احتمالی آتی است. با تمام این اقدامات سفاکانه ولی هیچ نشانه‌ای دال بر پیروزی این رژیم در رسیدن به اهدافش مشاهده نمی‌شود، بلکه چهره این رژیم در افکار عمومی جهانی بسیار متزلزل شده و حتی در بین حامیان سنتی خود نیز جایگاه سابق را ندارد، در دادگاه بین‌المللی محکوم شده و اکثر دولت‌های جهان خواستار آتش‌بس فوری هستند. همچنین این رژیم به اهداف اعلامی نظامی، امنیتی و سیاسی خود نرسیده و مقاومت همچنان به صورت قدرتمند به مقابله با ارتش جنایتکار این رژیم ادامه داده و در صحنه حضور دارد، اقدامات عملی ملت‌های مقاوم منطقه در برابر این رژیم گسترش یافته و دامنه درگیری با این رژیم از جنوب لبنان تا سوریه، عراق و یمن توسعه پیدا کرده و ارتش این رژیم، صد‌ها کشته و هزاران مجروح بر روی دستش مانده است و هر روز که می‌گذرد نفرت از اسرائیل در بین جهانیان بیشتر شده و جامعه اسرائیل روز به روز به فروپاشی سیاسی، اجتماعی ناشی از تبعات جنگ نزدیک‌تر می‌شود و اختلافات داخلی آن، همچون آتش زیرخاکستری است که به زودی شعله‌ور خواهد شد. 
امروز رژیم صهیونیستی در آتشی که بیش از ۷۰ سال است برافروخته و زبانه‌های آن روز به روز شعله‌ورتر شده در حال نابودی است و این جنایات و کودک‌کشی‌ها آخرین دست و پا زدن‌های مذبوحانه‌ای است که پیش از نابودی‌اش انجام می‌دهد. طبیعی است که این رژیم در چنین شرایطی بخواهد برای مشغول‌سازی بزرگ‌ترین حامی فلسطین و مقاومت و منحرف نمودن افکار عمومی جهانی دست به اقداماتی بزند. انتشار گزارش جهت‌دار، سیاسی و سفارشی کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل در سالگرد مرگ مهسا امینی در حالی‌که فاجعه غزه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین جنایات علیه بشریت مورد بی‌توجهی دولت‌های غربی از نظر حقوق بشر قرار داشته و حتی رژیم صهیونیستی مورد حمایت همه جانبه آنان برای تداوم جنایاتش است، در همین چارچوب قابل ارزیابی بوده و با هدف فشار سیاسی بر جمهوری اسلامی ایران و آدرس غلط دادن به افکار عمومی جهان برای از اولویت خارج کردن موضوع جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و تمرکز بر ایران طراحی شده است. این گزارش در کنار برخی رویداد‌های مشکوک در داخل ایران که به دنبال درست کردن ماجرایی مشابه غائله مهسا امینی هستند و به شدت حمایت رسانه‌ای پرشدت می‌شوند، نشان از سناریو‌هایی است که مجدداً طراحی شده تا بار دیگر جمهوری اسلامی را که امروز توانسته فشار اقتصادی و تحریم‌ها را مدیریت کرده و مردمی را که با شناخت دشمن و دسیسه‌هایش در برابر آن مقاومت کرده و علی‌رغم همه مشکلات در یک انتخابات پرنشاط حضوری معقول و متعارف داشته‌اند دچار چالش نمایند. 
امروز فاجعه غزه، نمایانگر ماهیت پلید و شیطانی رژیم سفاک صهیونیستی و حامیان پلید آن در دولت‌های غربی به خصوص امریکا و انگلیس است و انتشار گزارش بی‌وجه و سیاسی علیه جمهوری اسلامی، نشان‌دهنده معیار‌های دوگانه غرب در موضوع حقوق بشر بوده و صرفاً ابزاری برای فشار بر ملت ایران و انحراف افکار عمومی بوده و همزمانی آن با برخی حوادث مشکوک برای احیای سناریویی است که یک بار مردم ایران آن را با شکست مواجه و دفن کردند. امروز غزه نماد مقاومت، نماد مظلومیت و مسئله اول آزادگان جهان بوده و وضعیت آن مایه شرمساری بشریت است. ملت مقاوم غزه، پرچمدار پایان دادن به رژیم منحوسی هستند که تداومش، انسانیت را دچار خدشه‌ای بزرگ و شرمی ابدی کرده است. باید با تلاش مستکبرین عالم برای عادی شدن جنایات در غزه و فلسطین مقابله کرد و اجازه نداد تا با دادن آدرس غلط، این مسئله اصلی را به فراموشی سپرده و حامیان اصلی فلسطین را به خود مشغول نمایند. پس باید مراقب آدرس غلط بود و از بازی در سناریوی دشمن پرهیز و در موضوعی تمرکز کرد که سعی در به حاشیه راندن آن دارد؛ مقاومت درخشان مردم غزه و مظلومیت بی‌سابقه این ملت بزرگ!

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جمشید نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
0
0
خوش بحالتان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار