کد خبر: 1220567
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
به همت بنیاد ۱۵ خرداد محقق شد
بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از ۲ هزار و ۲۰۰ زوج نابارور در جنوب غرب کشور حمایت و تاکنون کمک‌هزینه درمان هزار و۷۰۰ بیمار سرطانی را هم پرداخت کرده است. 
جوان آنلاین: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از ۲ هزار و ۲۰۰ زوج نابارور در جنوب غرب کشور حمایت و تاکنون کمک‌هزینه درمان هزار و۷۰۰ بیمار سرطانی را هم پرداخت کرده است. 
عباس نوری‌زاده، معاون برنامه‌ریزی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام در توضیح اقدامات این بنیاد در منطقه جنوب غرب کشور گفت: به منظور حمایت از جوانی جمعیت تا به امروز ۲ هزار و ۲۰۴ زوج نابارور در منطقه شش کشوری شامل استان‌های ایلام، خوزستان و لرستان برای دریافت تسهیلات درمان ناباروری به بانک عامل معرفی شده‌اند. 
وی ادامه داد: همچنین هزار و ۷۰۰ فقره کمک‌هزینه درمان به مبتلایان سرطان و بیماری‌های سخت‌درمان در این استان‌ها پرداخت شده است. این مسئول در تشریح دیگر اقدامات بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه سلامت تأکید کرد: هزار و ۲۴۰ کودک محروم کم‌شنوا و ناشنوا در استان‌های ایلام، خوزستان و لرستان برای درمان و کاشت حلزون و خدمات پس از کاشت مورد حمایت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) قرار گرفته‌اند. معاون برنامه‌ریزی بنیاد ۱۵خرداد از مناسب‌سازی منزل ۱۰۳ معلول در استان‌های جنوب غربی کشور خبر داد و افزود: در قالب پویش «مثبت حرکت» انواع تجهیزات توان‌بخشی از جمله ویلچر، واکر، تشک مواج، عصای جسمی حرکتی، عصای نابینایان، تشک و ویلچر به هزار و ۳۰ معلول ساکن در استان ایلام، خوزستان و لرستان اهدا شده است. نوری‌زاده تأکید کرد: به ۶۷۲ کودک مبتلا به تنبلی چشم نیز در این سه استان‌کمک‌هزینه خرید عینک پرداخت شده است. وی با تأکید بر توجه ویژه بنیاد ۱۵ خرداد بر موضوع جمعیت و خانواده گفت: بر این اساس، هزار و ۷۰ بسته لبخند مادری شامل اقلام ضروری و مورد نیاز نوزادان تا یک‌سالگی، کارت هدیه برای مادر به ازای هر فرزند و شش ماه پوشک مصرفی نوزادان به خانواده‌هایی که از سال گذشته تاکنون در استان‌های ایلام، خوزستان و لرستان صاحب فرزند چندقلو شده‌اند، اهدا شده است. 
معاون برنامه‌ریزی بنیاد ۱۵ خرداد افزود: همچنین با هدف حمایت از فرزندآوری، هزار و ۵۰ خانواده دارای بیش از سه فرزند در این استان‌ها که جزو جامعه هدف طرح «ایرانِ جوان» محسوب می‌شوند و از سال ۱۴۰۱ به بعد صاحب فرزند سوم شده‌اند، ضمن دریافت کارت هدیه به ازای هر فرزند، برای تسهیلات قرض‌الحسنه به بانک عامل معرفی شده‌اند. وی یادآور شد: ۱۵ میلیارد ریال برای تجهیز یک مرکز درمان ناباروری در ایلام از سوی بنیاد ۱۵ خرداد اهدا شده است. 
نوری‌زاده با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه عمران اجتماعی خاطرنشان کرد: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ۱۶۶ باب مدرسه با ۴۸۶ کلاس درس و پنج خانه بهداشت را در مناطق محروم استان‌های جنوب غرب کشور احداث و تقدیم محرومان کرده است. 
 
 اهدای تجهیزات توانبخشی به هزار و ۲۰۰ معلول
بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام در ادامه حمایت‌های خود از معلولان کشور هم به هزار و۲۰۰ معلول در جنوب و جنوب شرق کشور تجهیزات توانبخشی اهدا کرده است و ساخت ۸۷۷ کلاس درس را در این مناطق به اتمام رسانده و تقدیم دانش‌آموزان محروم کرده است. 
در همین رابطه و در تشریح اقدامات این بنیاد در منطقه ۷ کشوری شامل استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان، مدیر سلامت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام گفت: انواع تجهیزات توانبخشی از جمله ویلچر، واکر، تشک مواج، عصای جسمی حرکتی، عصای نابینایان، تشک و ویلچر به هزار و ۲۳۸ معلول ساکن در استان‌های جنوب و جنوب شرق کشور اهدا شده است. 
علی پزشکی با اشاره به مناسب‌سازی مسکن ۲۱۷ معلول در این استان‌ها خاطرنشان کرد: همچنین هزار و ۶۴۰ کمک‌هزینه درمان به مبتلایان سرطان و بیماری‌های سخت‌درمان در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان پرداخت شده است. 
وی تأکید کرد: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با هدف حمایت از خانواده و فرزندآوری، هزار و ۲۸۵ زوج نابارور را در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان برای دریافت تسهیلات درمان معرفی کرده است. 
مدیر سلامت بنیاد ۱۵ خرداد از پرداخت کمک‌هزینه خرید عینک به ۳۹۵ کودک مبتلا به تنبلی چشم خبر داد و افزود: هزار و ۱۸۳ کودک محروم کم‌شنوا و ناشنوا در استان‌های جنوب و جنوب شرق کشور برای درمان و کاشت حلزون و خدمات پس از کاشت مورد حمایت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) قرار گرفته‌اند. 
پزشکی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه جوانی جمعیت در مناطق جنوب و جنوب شرق کشور گفت: با هدف حمایت از فرزندآوری و فرزندپروری، ۷۶۷ بسته لبخند مادری شامل اقلام ضروری و مورد نیاز نوزادان تا یک‌سالگی، کارت هدیه برای مادر به ازای هر فرزند و شش ماه پوشک مصرفی نوزادان به خانواده‌هایی که از سال گذشته تاکنون صاحب فرزند چندقلو شده‌اند، در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان اهدا شده است. 
وی ادامه داد: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) همچنین با هدف ترویج فرزندآوری، ضمن ارائه کارت هدیه به ازای هر فرزند، ۶۷۳ خانواده دارای بیش از سه فرزند را که جزو جامعه هدف طرح «ایرانِ جوان» محسوب می‌شوند و از سال گذشته به بعد صاحب فرزند سوم شده‌اند، برای تسهیلات قرض‌الحسنه به بانک‌های عامل این استان‌ها معرفی کرده است. مدیر سلامت بنیاد ۱۵ خرداد در تشریح اقدامات این بنیاد در حوزه عمران اجتماعی در مناطق جنوب و جنوب شرق کشور نیز گفت: ۲۶۰ مدرسه با ۸۷۷ کلاس درس و زیربنای ۴۷ هزار مترمربع در مناطق روستایی و محروم استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان احداث شده است. 
پزشکی ادامه داد: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) همچنین ۱۷ خانه بهداشت را نیز در این استا‌ن‌ها به بهره‌برداری رسانده است. به گفته مدیر سلامت بنیاد ۱۵ خرداد، این بنیاد یک خوابگاه دانشجویی دخترانه را با ظرفیت ۳۵۰ دانشجو، زیربنای ۵ هزار و ۶۰۰ مترمربع و اعتبار هزار میلیارد ریال در استان هرمزگان و شهر بندرعباس در دست ساخت دارد که این خوابگاه در مرحله تکمیل است و اردیبهشت سال آینده افتتاح می‌شود. این مسئول یادآور شد: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با هدف چابک‌سازی و سرعت‌بخشی به اقدامات و خدمات چندگانه خود در حوزه‌های جمعیت و خانواده، سلامت و عمران اجتماعی، استان‌های تحت پوشش را به ۹ گروه و منطقه تقسیم کرده است تا خدمات‌رسانی در هر منطقه با کیفیت و سرعت بیشتری انجام شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار