کد خبر: 1220614
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰

دولت رئیسی در حال اقدامات خوبی در مناطق مختلف کشور است، اما رسانه‌های رقیب دولت حتی این کار‌های صواب را نیز تخریب می‌کنند. 
به گزارش جهان‌نیوز، وقتی هدف تخریب باشد، کار‌های خوب نیز نه تنها به چشم نمی‌آید بلکه مورد نکوهش قرار می‌گیرد و حتی با بازی‌های رسانه‌ای آن را قبیح جلوه می‌دهند؛ کاری که برخی از رسانه‌های اصلاح‌طلب و همچنین ضدانقلاب به طور همدستانه آن را اجرا می‌کنند. دولت رئیسی در برخی اقدامات خصوصاً در عمران و آبادانی شهرستان‌ها که بعضاً در دولت‌های گذشته با تنبلی و کندی خاصی انجام می‌شد، بعضاً حتی با رکوردشکنی انجام وظیفه می‌کند. این موضوع را در کار دولت که حضور میدانی سریع و پرحجم دارد، باید به فال نیک گرفت. 
در بحبوحه انتخابات مجلس شورای اسلامی دوازدهم بود که سیل مناطقی از استان سیستان‌وبلوچستان را درنوردید. در این زمینه ضمن کمک‌رسانی به سیل‌زدگان موضوع انتخابات نیز به عنوان یک وظیفه مهم پیگیری شد، اما برخی رسانه‌ها با عنوان‌هایی، چون «صندوق رسید، کمک نرسید» سعی کردند هر دو واقعه برگزاری انتخابات و موضوع کمک‌رسانی به مردم سیستان‌وبلوچستان را هدف قرار دهند. 
نکته جالب این است که کمک‌رسانی به سرعت در این مناطق انجام شد، اما بخشی از نیرو‌های دولت نیز در عمل به وظیفه خود در اخذ رأی از شهروندان ایرانی در هر نقطه‌ای از این خاک پهناور به خوبی اقدام کردند، یعنی هم اینکه مأموران در وظیفه رأی‌گیری کوشا بودند و سعی کردند امر دموکراسی را که برای بسیاری از مردم کشور‌های منطقه در حد خواب و رؤیاست، جاری و ساری کنند و هم کمک‌رسانی در سیل نیز با توجه به شدت و حجمی که جاری شد، صورت گرفت، هر دو موضوع مثبتی است، اما تخریبچی‌ها برای اینکه به هدف خود برسند، هم کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده را نادیده گرفتند و هم کار خوب اخذ رأی از این مناطق را منفی جلوه دادند. بعضاً در برخی دولت‌ها که اتفاقاً همین رسانه‌ها حامی آنان بودند، مشکلات آنقدر تلنبار می‌شد که هنوز هم لابه‌لای اتفاقات مختلف کشور مشکلات بیرون می‌زند. همین رسانه‌ها یا سکوت اختیار می‌کردند یا آنقدر یک موضوع کم‌اهمیت را بزرگ و حیاتی جلوه می‌دادند که حتی از سطح اقدامات مثبت نیز به شدت فرو کاسته شده بود. موضوع دیگری که همین رسانه‌ها سعی کردند آن را تخریب کنند، مسئله حضور میدانی مسئولان برای رسیدگی به مردم سیل‌زده است که همین موارد را نیز شوآف و نمایش جلوه دادند تا کار خوب دولتمردان را از بین ببرند. به قولی این رسانه‌ها نقش فضله موش را در دیگ بازی می‌کنند. 
نگاهی به فضای مختلف کشور نشان می‌دهد با حضور دولت سیزدهم بسیاری از اموری که به دغدغه و معضل همیشگی نواحی مختلف بدل شده بود، امروز مرتفع شده است و دیگر نه از مشکلات خبری است و نه حتی چندان اطلاع‌رسانی شده که این مشکلات حل‌وفصل شده است. در این خصوص اگر دولت می‌خواست به طور شوآفی رفتار کند، مشکل نه تنها حل نمی‌شد بلکه باید بازهم صدای انتقاد و اعتراض مردم این مناطق را نسبت به عدم‌حل این مشکلات می‌شنیدیم. این در شرایطی است که دولت سیزدهم کارویژه اتمام پروژه‌های نیمه‌تمامی که مشکلات مناطق مختلف کشور را حل‌و‌فصل می‌کند، در دستور کار خود دارد و هر روز خبری از اتمام این کهنه پروژه‌ها به گوش می‌رسد. 
اما ذهن تخریبگر کار‌های خوب را نیز سعی می‌کند بد جلوه دهد. هر چند شاعر در این ماجرا آنقدر قافیه‌اش به تنگ آمده که در حال پرداختن به موضوعات بی‌پایه و اساس است. اگر چه کشور با مشکلات بسیاری روبه‌رو است که در جای خود نیز در این رسانه به آن می‌پردازیم، اما در مسائل اجرایی و عمرانی خصوصاً در شهر‌ها و استان‌های مختلف کشور کار‌های خوبی انجام می‌شود که نباید این موارد را تخریب کرد. انتقاد سازنده همواره موضوع مطلوبی بوده است و باعث ایجاد چالش‌های مفید می‌شود، اما نباید با تخریب مداوم ذهن افکارعمومی را پر کرد و ناامیدی را در کشور تسری داد، در حالی که مسیری که طی می‌شود رو به پیشرفت است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار