کد خبر: 1220659
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
در نشست خبری ستاد ملی جوانی جمعیت مطرح شد
ما نیازمند ذوق هنری و قدرت روایی هستیم که مردم به اهمیت این اتفاق برای خودشان آگاه شوند. رسانه‌ها نقشی بی‌بدیل در این ماجرا دارند. همچنین پیشران و مبدأ بسیاری از تحولات، حوزه علم و فناوری است. به میدان آمدن اصحاب علم و فناوری از ضرورت‌های این امر است
 مصطفی شاه‌کرمی

جوان آنلاین: «ما نیازمند ذوق هنری و قدرت روایی هستیم که مردم به اهمیت این اتفاق برای خودشان آگاه شوند. رسانه‌ها نقشی بی‌بدیل در این ماجرا دارند. همچنین پیشران و مبدأ بسیاری از تحولات، حوزه علم و فناوری است. به میدان آمدن اصحاب علم و فناوری از ضرورت‌های این امر است.»
به گزارش «جوان»، نشست خبری دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در محل نهاد نمایندگی ریاست جمهوری با حضور دبیر ستاد ملی جوانی جمعیت، دبیر اجرایی و اعضای ستاد برگزاری رویداد برگزار شد. جلال غفاری، دبیر اجرایی دومین جایزه ملی جوانی جمعیت در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه باید اطلاع‌رسانی گسترده و خوبی نسبت به جایزه داشته باشیم، گفت: نیازمند مشارکت مردم هستیم. بدون حضور مردم و فعالان مردمی اتفاق مؤثری نخواهد افتاد. در حال حاضر گروه‌های مردمی با انگیزه برای کاهش سقط جنین و رفع مشکلات مادران دارای فرزند خردسال تلاش می‌کنند. 
دبیر اجرایی دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت افزود: در بخش فعالان رسانه‌ای، شاخص خلاقیت بسیار مهم است. ما نیازمند ذوق هنری و قدرت روایی هستیم که مردم به اهمیت این اتفاق برای خودشان آگاه شوند. رسانه‌ها نقشی بی‌بدیل در این ماجرا دارند. همچنین پیشران و مبدأ بسیاری از تحولات، حوزه علم و فناوری است. به میدان آمدن اصحاب علم و فناوری از ضرورت‌های این امر است. 
غفاری در ادامه عنوان کرد: از امروز دریافت آثار آغاز می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا نیمه اردیبهشت‌ماه به سایت ستاد جمعیت ارسال کنند. ۳۰ اردیبهشت‌ماه اختتامیه رویداد را برگزار خواهیم کرد. 
همچنین در این مراسم شکیبا محبی‌تبار، دبیر ستاد ملی جوانی جمعیت ضمن تأکید بر اینکه ضرورت اساسی کشور بالا بردن سطح رفاه عمومی در ۲۰ سال آینده است، گفت: تحقق این امر وابسته به جمعیتی جوان است که با هوشمندی و دقت به خلق دانش و ثروت بپردازند. 
وی افزود: اقدامات خوبی در زمینه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی انجام شده است، اما در آغاز راه هستیم و به پیگیری‌های مجدانه نیاز داریم و برای اجرایی کردن این امر باید تلاش‌هایی در سطوح مردم، مدیران و نخبگان کشور صورت گیرد تا این موضوع جایگاه خود را بیابد. 
وی ضمن اشاره به اهمیت موضوع جوانی جمعیت در فرمایشات رهبر انقلاب بیان داشت: صحبت‌های ایشان همواره راه‌گشا بوده است. رئیس‌جمهور نیز همیشه در سخنان خود بر اهمیت فرزندآوری و ازدواج تأکید می‌کنند. 
محبی‌تبار همچنین گفت: ثروت‌آفرینی و جوانی جمعیت دو بال پیشرفت کشور هستند که بدون هر کدام از این‌ها پیشرفت حاصل نمی‌شود و گام‌هایی که برای تحقق تمدن کشور برداشته می‌شود به ثمر نمی‌نشیند. 
وی اضافه کرد: فلسفه اهدای جایزه جوانی جمعیت این است که از همه ظرفیت‌ها و ساحت‌های مختلف استفاده و این موضوع به صورت علمی و عمیق تبیین شود و هر کس هر آنچه در توان دارد به میان آورد و دانش و خلاقیت خود را به کار گیرد. 
محبی‌تبار در ادامه ضمن اشاره به هفت محور مطرح شده در این جایزه اظهار داشت: از مسائل اساسی در این راستا پرداختن به نقش محوری مردم است. از این‌رو در پیش‌رویداد‌هایی در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها با شناسایی ظرفیت‌ها به بومی‌سازی این گفتمان خواهیم پرداخت. در اردیبهشت‌ماه سال آینده رویداد اصلی برگزار می‌شود. به همین دلیل از همه کنشگران و دغدغه‌مندان از جمله اصحاب رسانه دعوت می‌کنم با حضور خود به تحقق اهداف و شناسایی ظرفیت‌های مردمی کمک کنند. دبیر علمی رویداد جایزه جوانی جمعیت تأکید کرد: سعی کردیم برای انتخاب بهترین رسانه، خانواده، سازمان مردم‌نهاد، دستگاه اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، مدیران و نخبگان در اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت، معیار‌ها و شاخص‌های قابل اندازه‌گیری داشته باشیم تا از اعمال‌نظر‌های سلیقه‌ای جلوگیری کنیم. برای این موضوع هفت گروه تخصصی تشکیل شده است که در هر گروه تخصصی سه نفر فعالیت دارند. وظیفه این گروه‌های تخصصی، معرفی چهار اثر برگزیده از هر گروه بر اساس شاخص‌های تدوین شده به گروه داوران است. 
محبی‌تبار در پایان به بیان دقیق شاخص‌های تدوین شده برای هر گروه تخصصی پرداخت و در بخش رسانه برتر به شاخص گستردگی و اثربخش بودن رسانه، برگزاری نشست‌ها و تعداد تولیدات رسانه‌ای از نوع یادداشت، مصاحبه، خبر و تولیدات چندرسانه‌ای اشاره کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار