کد خبر: 1220689
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی ازآمادگی نوروزی هلال احمردر۲۱مرکزعمیاتی در این استان خبر داد.
سهیلا سعیدی

به گزارش خبرگزاری جوان، ابوالفضل محبان درجمع خبرنگاران اظهارداشت: ۱۸ دستگاه آمبولانس و ۱۳ دستگاه خودروی ست نجات در طرح نوروز به کار گرفته می شود و همچنین یک فروند بالگرد این جمعیت آماده خدمات رسانی به مسافران و شهروندان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: امدادگران هلال احمر استان امسال در یکهزار و ۱۸۰ مورد حادثه حاضر شده و در مناطق مختلف استان امدادرسانی کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش یافت .

محبان با اشاره به زمان طلایی رسیدن نیروهای امدادی به صحنه حادثه نیز گفت: سال گذشته متوسط زمان رسیدن نیروهای امدادی ما به صحنه حادثه ۹ دقیقه و ۴۷ ثانیه بود، امسال توانستیم آن را بهبود دهیم و به هشت دقیقه و ۵۴ ثانیه برسانیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه امسال ۸۴۸ نفر از حادثه دیدگان به مراکز درمانی منتقل شدند، افزود: امسال ۸۹۳ نفر به وسیله امدادگران در حادثه ها نجات یافتند که که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد افزایش دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: مدت مشابه پارسال امدادگران هلال احمر خراسان شمالی در ۷۱۴ حادثه جاده ای، ۵۱ حادثه کوهستان و ۱۵ مورد حادثه سیل و آبگرفتگی امدادرسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: در مراکز توانبخشی ما در بجنورد نیز ۲۰۰۰ نفر و در شیروان ۷۰۰ نفر خدمات گرفتند. ۶۰ هزار نفر از خدمات درمانی جمعیت هلال احمر در بجنورد و ۱۱ هزار نفر نیز در شیروان بهره‌مند شدند.

وی گفت: همچمنین ۹۱ هزار نفر با مراجعه به داروخانه هلال احمر استان از خدمات آن بهره مند شده و در این مدت ۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تخفیف به متقاضیان دریافت دارو داده شد.

وی یاداورشد:یک پایگاه واکنش سریع در مرکز استان، یک مرکز نگهداری سگ‌های زنده‌یاب، ۱۸ دستگاه آمبولانس، ۱۳ دستگاه خودروی ست نجات و دو قلاده سگ زنده‌یاب در آماده‌باش هستند که از ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین به مدت ۲۰ روز ادامه خواهد داشت.

محبان به اقدامات بشردوستانه جمعیت هلال احمر خراسان شمالی اشاره و بیان کرد: در زلزله افغانستان، تعدادی از تیم‌های امداد و نجات ما به این کشور اعزام شدند. همچنین در سیل اخیر سیستان و بلوچستان نیز تیم‌هایی از این مجموعه به مناطق سیل‌زده اعزام شدند که دیروز بازگشتند.

محبان به اقدامات حمایتی این مجموعه از افراد و خانواده‌های بی‌بضاعت اشاره و بیان کرد: جمعیت هلال احمر خراسان شمالی امسال سه میلیارد تومان کمک درمانی بلاعوض به نیازمندان کرد و در این زمینه یا هزینه‌های آن‌ها را پرداخت کرد یا داروی رایگان به آن‌ها اختصاص داد.

وی در پایان با آرزوی سالی خوب و توام با سلامتی افزود: جمعیت هلال احمر استان آمادگی کامل در خدمت رسانی به تمامی زائرین و مسافرین در نوروز ۱۴۰۳ را دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار