کد خبر: 1221327
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
یادداشت قاضی علی دلداری
دوستان، شنیدین میگن فلانی جانش به لب رسیده! اگر شما شنیدین، ما به اعتبار کارمون در دادگاه جنایی پایتخت، خیلی از این طیف آدم‌ها را از نزدیک دیدیم و ساعت‌ها باهاشون صحبت کردیم و می‌کنیم. انسان‌هایی که در پای چوبه دار و لب مرز حیات و ممات هستند. کسانی که واقعا جانشان به لب رسیده، اون‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

جوان آنلاین: دکتر علی دلداری، قاضی دادگاه کیفری ۱ استان تهران، در صفحه اینستاگرامی خود نوشت:

سلام عزیزان همدل؛ ایام مبارک. یه دوست خبرنگاری پیام داده بود. سوالش این بود که قشنگ‌ترین اتفاق سال ۱۴۰۲ برای یک قاضی جنایی چی بوده؟ ذاتا انتظارش و سوالش بجا بود که ما با اتفاقات شیرین، کمتر سر و کار داریم. راست هم می‌گفت بنده خدا. دوستان، شنیدین میگن فلانی جانش به لب رسیده! اگر شما شنیدین، ما به اعتبار کارمون در دادگاه جنایی پایتخت، خیلی از این طیف آدم‌ها را از نزدیک دیدیم و ساعت‌ها باهاشون صحبت کردیم و می‌کنیم. انسان‌هایی که در پای چوبه دار و لب مرز حیات و ممات هستند. کسانی که واقعا جانشان به لب رسیده، اون‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

از شیرین‌ترین اتفاقات زندگی برای من در طول دوران قضاوت و نه فقط امسال، زمانی رقم خورده که جان انسانی، دوباره به او برگردانده می‌شود تا حیاتی مجدد پیدا کند. زیباترین اتفاقات سالی که به بنده در سال ۱۴۰۲ گذشت این بود که شش نفر از این انسان‌ها را به زندگی برگرداندیم. وقتی از اولیای دم خواستیم و خواهش کردیم و وقت گذاشتیم و صحبت کردیم که آن‌ها ببخشند، حرف‌مون بر دل طرف‌ها نشست و رضایت دادند و چقدر زیبا بود این لحظات.

خوشحالیم که در این شب عید، امید خانواده‌های چشم انتظارشون به یاس تبدیل نشده است. چقدر قابل تحسین است که مهربانی و عشق و صلح و آشتی، قاموس زندگی بشر شود. کاهش رنج و آلام بشر وقتی در سر لوحه کارهامون قرار بگیره اتفاقات شیرینی رخ میدن و امیدوارم تا زمانی که ارزش نفس کشیدن داریم شاهد اتفاقاتی از این دست باشیم.

دوستان عزیزم در این لحظات پایانی سال بیایید عهد ببندیم؛ مهر بکاریم و عشق درو کنیم و از کدورت‌ها دوری کنیم و کلام آخر از مولانا که جان کلام را سروده است و چه زیبا می‌گوید:‌

ای که می‌پرسی نشان عشق چیست؟
عشق چیزی جز ظهور مهر نیست
عشق یعنی مشکلی اسان کنی
دردی از در مانده‌ای درمان کنی
در میان این همه غوغا و شر
عشق یعنی کاهش رنج بشر
عشق یعنی گل به جای خار باش
پل به جای این همه دیوار باش
عشق یعنی تشنه‌ای خود نیز اگر
واگذاری اب را، بر تشنه‌تر
عشق یعنی دشت گل کاری شده
در کویری چشمه‌ای جاری شده
عشق یعنی ترش را شیرین کنی
عشق یعنی نیش را نوشین کنی
هر کجا عشق اید و ساکن شود
هر چه نا ممکن بود، ممکن شود
عشق یعنی شور هستی در کلام
عشق یعنی شعر مستی والسلام

اگر دوست دارید و مایل هستید شما هم از قشنگ‌ترین اتفاقات سالی که گذشت بنویسید.

برچسب ها: قاضی ، عید نوروز ، سال نو
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار