کد خبر: 1221451
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۰
 رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی پایتخت از دستگیری عاملان سرقت مسلحانه در شهرک غرب خبر داد.

جوان آنلاین: سردار علی، ولی پور گودرزی روز جمعه اظهار کرد: زمستان سال گذشته، مرد جوانی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و هراسان به اپراتور گفت دقایقی قبل پنج فرد مسلح با سلاح کلت‌کمری وارد خانه‌ام در محله ایوانک شده و با ضرب و جرح افراد حاضر اقدام به سرقت اموال با ارزش داخل گاوصندوق کرده سپس پا به فرار گذاشتند.

به گزارش ایرنا، وی افزود: با اعلام این خبر تیمی از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی راهی صحنه جرم شده و در تحقیقات ابتدایی متوجه شدند پنج مرد جوان در حالیکه شاکی به همراه خانواده، سرایدار و پرستار فرزندش در خانه حضور داشتند با کلت کمری، شوکر، اسپری اشک‌آور، چاقو و قمه وارد شده و پس از ضرب و جرح سرایدار ساختمان، شخص شاکی و بستن دست و پای آن‌ها با تهدید حاضرین ۲ گاو صندوق موجود در اتاق خواب را تخریب و مقدار زیادی ارز، طلاجات، سکه سرقت کرده‌اند.

سردار، ولی پور گودرزی اضافه کرد: کارآگاهان تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی در نخستین‌گام اقدام به انگشت‌نگاری از صحنه‌جرم کردند تا ردپایی از متهمان به دست آوردند.

به گفته وی، در جریان تحقیقات ماموران متوجه وجود دوربین‌های مداربسته اطراف خانه شده و به بازبینی آن‌ها پرداختند.

وی ادامه داد: در فیلم‌ها مشخص شد پنج مرد جوان با ۲ خودروی پژو ۲۰۶ و سمند حوالی خانه موردنظر کمین کرده و با اجرای نقشه قبلی در یک فرصت مناسب اقدام به این سرقت کرده که در این شاخه از تحقیقات پلاک یکی از خودرو‌ها مشخص شد و همین سرنخ مهم کافی بود تا متهمان در یک قدمی بازداشت قرار بگیرند.

سردار، ولی پور گودرزی تاکید کرد: در اقدامات اطلاعاتی هویت یکی از سارقان برای کارآگاهان فاش شد که بررسی‌های بیشتر نشان می‌داد متهم با زن جوان که پرستار سابق فرزندان شاکی بوده ارتباط داشته است.

وی یادآور شد: این سرنخ شک تیم پلیس را برانگیخت و در ادامه زن جوان بازداشت شد و در جریان بازجویی خیلی زود به جرم مشارکت در سرقت مسلحانه از خانه صاحبکار قبلی‌اش اعتراف و عنوان کرد برای کینه‌جویی و سرقت این نقشه را طراحی و با مرد جوان به اجرا گذاشته است.

سردار، ولی پور گودرزی گفت: کارآگاهان در آخرین‌گام با اطلاعاتی که از زن جوان دریافت کرده بودند راهی مخفیگاه‌های دیگر متهمان شدند و پس از تعقیب و مراقبت چند دقیقه‌ای مردان جوان را طی عملیات ضربتی دستگیر کردند و در ادامه مالخر پرونده نیز بازداشت شد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: متهمان پس از انتقال به اداره یکم پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر سرقت مسلحانه اموال با ارزش از خانه مورد نظر در شهرک غرب اعتراف و عنوان کردند که اطلاعات این خانه را شامل ساعت ورود و خروج شاکی، مکان گاوصندوق‌ها از زن جوان دریافت کرده بودند.

وی اظهار کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهمان برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات برای شناسایی سایر شکات احتمالی قرار دارد.

مرگ مشکوک پیرمرد روی تخت بیمارستان فیروزگر تهران

سردار، ولی پور گودرزی همچنین از دستگیری عامل قتل یک مرد سالخورده در جنوب تهران خبر داد و گفت: زمستان پارسال، کارکنان انتظامات بیمارستان فیروزگر تهران در تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مرگ مشکوک یک مرد سالخورده را روی تخت بخش اورژانس، گزارش کردند.

وی ادامه داد: با اعلام این خبر، تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی سردخانه بیمارستان موردنظر شدند و جسد مرد حدود ۷۱ ساله‌ای را مشاهده کردند که براثر ضربات چاقو به گردن و قفسه سینه به قتل رسیده بود.

به گفته وی، بررسی‌های اولیه نشان می‌داد مقتول از خانه‌ای در خاوران با آمبولانس به این مرکز درمانی منتقل شده، اما تلاش امدادگران اورژانس فایده‌ای نداشته و او تسلیم مرگ شده است.

رببس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: کارآگاهان خیلی زود راهی خانه مورد نظر شده و با تحقیقات میدانی پی بردند، مقتول در جریان درگیری خانوادگی با پسرخوانده خود هدف ضربات چاقو قرار گرفته و به قتل رسیده است.

سردار، ولی پور گودرزی یادآور شد: با کشف این سرنخ اقدامات پلیسی برای دستگیری متهم آغاز شد و در نخستین گام با اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه پسر جنایتکار در محله بریانک شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی موفق به دستگیری وی در یک عملیات غافلگیرانه شدند.

این مقام ارشد انتظامی پایتخت تاکید کرد: متهم پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی خیلی زود هدف بازجویی قرار گرفت و ماجرای جنایت را اینطور توضیح داد، روز حادثه برای ملاقات مادرم به خانه آن‌ها در خاورشهر رفتم؛ ناپدری‌ام (مقتول) که در خانه حضور داشت بی دلیل به خانواده ما فحاشی می‌کرد که من در یک لحظه عصبانی شدم و او را هدف ضربات چاقو قرار دادم؛ پس از ارتکاب جنایت سریع صحنه جرم را ترک کردم.

سردار، ولی پور گودرزی گفت: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

دستگیری سارق منزل محله مسعودیه

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی پایتخت از دستگیری سارق منزل در محله مسعودیه خبر داد.

سرهنگ علی قاسم پور گفت: روز دوم فروردین ماه ماموران کلانتری گزارشی مبنی دیده شدن سارقی در خیابان موسوی دریافت کردند که قصد سرقت از منازل را داشت.

وی اظهار کرد: بلافاصله ماموران پلیس خود را به محل گزارش شده رساندند و سریع کل ساختمان و حوالی آن را مورد بررسی قرار دادند.

سرهنگ قاسم پور ادامه داد: ماموران در بررسی‌های متوجه موردی نشده، ولی هنگام خروج از ساختمان متوجه مخفی شدن فردی در بالای درختان شدند لذا او را از بالای درخت به پایین آوردند.

وی تاکید کرد: در بازرسی بدنی از سارق چند قطعه طلا، آلات و ادوات سرقت کشف و متهم به سرقت از منزل اعتراف کرد.

به گفته وی، متهم جهت سیر روند قانونی به کلانتری دلالت و اموال مسروقه در مسیر عودت به مالک آن قرار گرفت.

سرهنگ قاسم پور به مردم توصیه کرد: در ایام نوروز که به مسافرت یا دید و بازدید اقوام می‌روند حتما وسایل قیمتی از قبیل طلا و جواهرآلات و وجوه نقد را همراه خود برداشته و در صورت مشاهده موارد سرقت و دزدی فورا با ۱۱۰ تماس بگیرند.

برچسب ها: دستگیری ، حادثه ، قتل
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
0
0
اگر میخواید منزل، محل کار، گاوصندوق یا حتی خودروی شما مورد سرقت قرار نگیره، هر چیز برای جلوگیری از سرقت میخرید باید ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت ار طرف یک فروشنده معتبر داشته باشه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار