کد خبر: 1221523
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰

جوان آنلاین: کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین در مطلبی با عنوان ناتو، اسرائیل و عملیات تروریستی در مسکو نوشت:

عملیات تروریستی در مسکو تنها ساعاتی پس از آن رخ داد که روسیه قطعنامه آمریکا در حمایت از اسرائیل را در شورای امنیت وتو کرد.

جالب اینکه ۱۸ اسفند ماه سفارت آمریکا در روسیه با صدور یک پیام هشدار برای شهروندان آمریکایی، مدعی شد گزارش‌ها حاکی از برنامه‌ریزی افراطگران برای دست زدن به حملاتی قریب‌الوقوع در روسیه بوده و از این شهروندان خواست از نزدیک شدن به اجتماعات بزرگ در شهر مسکو اجتناب کنند.

در کمتر از ۱۵ روز از این هشدار چندین فرد مسلح با ورود به تالار کنسرت «کروکوس» در مسکو اقدام به تیراندازی به سمت جمعیت کرده‌اند.

پیش از این و در جریان عملیات تروریستی در کرمان نیز تروریست‌ها از روش مشابهی در قتل عام غیرنظامیان استفاده کرده بودند. آن عملیات تروریستی نیز مدت کوتاهی پس از عملیات هفتم اکتبر حماس رخ داد و آمریکا مدعی شد درباره آن به تهران هشدار داده بوده است!

به جز آمریکا کشور‌های دیگری نیز درباره حملات احتمالی تروریستی در روسیه هشدار داده بودند. بریتانیا، آلمان، جمهوری چک، کره جنوبی، کانادا، لتونی از این جمله‌اند که جملکی یا عضو پیمان ناتو هستند، یا متحد ایالات متحده قلمداد می‌شوند.

به این ترتیب می‌توان چند فرضیه را در خصوص این عملیات مطرح کرد:

اول، تهدید امریکا علیه روسیه و آغاز عملیات‌های تروریستی در مسکو برای تضعیف دولت روسیه و خاتمه جنگ اوکراین.

دوم، دسیسه اسرائیل برای انتقام‌گیری از کرملین برای حمایت از فلسطین در شورای امنیت.

سوم، دسیسه ناتو، به‌ویژه پاریس برای گسترش جبهه جنگ به کل اروپا و راه انداختن جنگ جهانی سوم که می‌تواند به جنگ هسته‌ای نیز منتهی شود.

چهارم، ایجاد درگیری و بی‌ثباتی داخلی در مسکو با هدف کاهش محبوبیت پوتین راه‌اندازی انقلاب مخملی که کلید آن چندی قبل با مرگ الکسی ناوالنی خورده بود.

هرچه باشد، احتمال می‌رود پس از این عملیات تروریستی، مسکو با شدت بیشتری با غرب مواجه شود و دامنه جنگ اوکراین از این کشور به دیگر نقاط اروپا سرایت کند. این همان تله‌ایست که اروپا برای پوتین پهن کرده و کرملین احتمالا برای پاسخ به انتظارات داخلی، به این سمت حرکت می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار