کد خبر: 1225940
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
برنامه جهانی غذا: 

جوان آنلاین: برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل تأکید کرد که پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ غزه، نیمی از ساکنان این باریکه از گرسنگی رنج می‌برند، چیزی که جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم با در نظر گرفتن حجم جنایات اسرائیل، ویرانی‌های غزه را بیش از خسارات آلمان در جنگ جهانی دوم اعلام کرده است. 
جنایات هفت ماهه اسرائیل در غزه چنان بلایی سر این باریکه تحت محاصره آورده که در تاریخ بشر بی‌سابقه است. تداوم این جنایات که فاجعه انسانی در غزه را تشدید می‌کند صدای سازمان‌های حقوق بشری را درآورده است و خواستار توقف حملات صهیونیست‌ها به مردم بی‌دفاع غزه هستند. برنامه جهانی غذا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای در پایگاه اجتماعی ایکس نوشت: «هر ماهه کمک‌های غذایی فوری برای بیش از یک میلیون فلسطینی در نوار غزه ارسال می‌کنیم و در تلاش برای راه‌اندازی مجدد سیستم‌های غذایی از کار افتاده در این باریکه هستیم.» به گزارش الجزیره، این سازمان اشاره کرد مقدار کمک‌های غذایی وارد شده به غزه همچون قطره‌ای در دریا است و پاسخگوی نیاز‌های شدید ساکنان این منطقه نیست. برنامه جهانی غذا تأکید کرد که نیاز مبرم به آتش‌بس فوری در غزه وجود دارد. 
از سوی دیگر، جوزف بورل گفت: «جنگ اسرائیل علیه غزه موجب ویرانی گسترده‌ای در شهر‌های این باریکه شد که بسیار فراتر از آن چیزی است که در جنگ جهانی دوم بر سر شهر‌های آلمان آمد.»
دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه هم دیروز پیامد‌های حملات مستمر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در ۲۰۰روز گذشته را وحشتناک توصیف و تأکید کرد، بیش از ۱۴۰ گور جمعی را در نوار غزه ثبت کرده است. این دیده‌بان در بیانیه خود اعلام کرد: «پیامد‌های حمله نظامی اسرائیل علیه نوار غزه که از ۲۰۰ روز قبل ادامه دارد، از منظر گستره، هدف‌گیری مستقیم و عامدانه غیرنظامیان فلسطینی و نیز شکست شرم‌آور جامعه جهانی در ملزم کردن اسرائیل به رعایت اصول قوانین بین‌المللی انسانی و حکم‌های دیوان بین‌المللی دادگستری وحشتناک است.» به گزارش «آناتولی»، این دیده‌بان تأکید کرد: «در حقیقت در نتیجه حجم گسترده ویرانی‌هایی که ارتش اسرائیل به خانه‌ها و زیرساخت‌های نوار غزه وارد کرده و این ویرانی‌ها شامل حال بیش از ۶۰ درصد از ساختمان‌های نوار غزه شده، این منطقه به مکانی غیر قابل زندگی تبدیل شده است.» 
سازمان ملل روز سه‌شنبه گزارش داد که اسرائیل به طور سیستماتیک فلسطینیان ساکن غزه را گرسنگی می‌دهد. تصاویر منتشر شده از غزه صحنه‌های آخرالزمانی را به ذهن متبادر می‌سازد و به دلیل محاصره شدید اقتصادی و تداوم حملات صهیونیست‌ها به ساکنان آن، نگرانی‌ها نسبت به گسترش قحطی و گرسنگی صد‌ها هزار نفر افزایش یافته است. جامعه جهانی خواستار توقف جنگ و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه است، اما مقامات تندرو صهیونیستی گفته‌اند اجازه نمی‌دهند هیچ کمکی به مردم این باریکه ارسال شود و حتی در روز‌های اخیر طرح حمله زمینی به رفح به عنوان آخرین سکونتگاه ۵/۱ میلیون فلسطینی در جنوب غزه را در دستورکار قرار داده‌اند.

برچسب ها: غذا ، سازمان ملل ، جنگ غزه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار