کد خبر: 1226311
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
ایران و تایلند تاکنون ۹ بار به مصاف هم رفته‌اند که هفت پیروزی از آن ما و تنها یک برد سهم حریف شده است. یک بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. گل‌های زده تیم کشورمان به مراتب بیشتر از میزبان است؛ ۲۱ گل زده و هشت گل خورده نشان می‌دهد بازیکنان ما عطش گلزنی زیادی دارند و با دقت بیشتر در ضربه نهایی قطعاً در فینال نیز خوش می‌درخشند. دوره گذشته ایران با قبول شکست برابر ژاپن جام قهرمانی را از دست داد. 
شیوا نوروزی
جوان آنلاین: ایرانی‌ها امروز منتظرند ملی‌پوشان فوتسال با کسب سیزدهمین قهرمانی جام ملت‌های آسیا، دل‌شان را شاد کنند. فینال هفدهمین دوره فوتسال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ را دو تیم ایران و تایلند (۱۴:۳۰) در بانکوک برگزار می‌کنند و درحالی‌که شاگردان شمسایی برای لمس جام لحظه‌شماری می‌کنند، هواداران میزبان نیز منتظر شگفتی‌سازی تایلند هستند. 
تیم‌ملی کشورمان پرافتخارترین تیم حاضر در جام ملت‌ها محسوب می‌شود، به همین‌خاطر صعود ایران به فینال قابل پیش‌بینی بود، اما رسیدن تایلند به دیدار آخر نوید یک جدال سخت را به شمسایی و بازیکنانش می‌دهد. از آنجا که تیم ما به سختی و در ضربات پنالتی ازبکستان را برد و به فینال رسید، برطرف کردن نقاط ضعف تیم اصلی‌ترین دغدغه کادرفنی است. 
 
 عطش گلزنی
این پانزدهمین باری است که تیم‌ملی فوتسال ما به فینال آسیا می‌رسد، تیمی که تاکنون ۱۳ جام قهرمانی را تصاحب کرده بدون شک هدفی جز قهرمانی ندارد. ایران در مرحله گروهی کار راحتی داشت و افغانستان، بحرین و کویت را برد و در مرحله حذفی هم قرقیزستان و ازبکستان را شکست داد. بااین‌وجود عملکرد بازیکنان فوتسال ایران در مصاف با ازبک‌ها نگرانمان کرد. شاگردان شمسایی درست قبل از حضور در فینال ضعف‌های زیادی داشتند و شوت‌های بی‌ثمر زیادی به دروازه ازبکستان زدند. همچنین جای خالی یک دریبل‌زن قدرتمند نیز در ترکیب احساس می‌شد. امیدواریم شمسایی و دستیارانش، برنامه ویژه‌ای برای مهار بازیکنان خطرناک تایلند در نظر بگیرند. 
ایران و تایلند تاکنون ۹ بار به مصاف هم رفته‌اند که هفت پیروزی از آن ما و تنها یک برد سهم حریف شده است. یک بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. گل‌های زده تیم کشورمان به مراتب بیشتر از میزبان است؛ ۲۱ گل زده و هشت گل خورده نشان می‌دهد بازیکنان ما عطش گلزنی زیادی دارند و با دقت بیشتر در ضربه نهایی قطعاً در فینال نیز خوش می‌درخشند. دوره گذشته ایران با قبول شکست برابر ژاپن جام قهرمانی را از دست داد. 
 
 در انتظار طلسم‌شکنی
تایلند، اما هرگز طعم قهرمانی را نچشیده و تلاش می‌کند با حمایت همه‌جانبه هوادارانش در خانه اولین جام را به دست بیاورد. تیم‌ملی تایلند در دور گروهی چین، میانمار و ویتنام و در دور حذفی هم عراق و تاجیکستان را شکست داد و به فینال رسید. تایلندی‌ها نیز همانند ایران در نیمه‌نهایی کارشان به پنالتی کشید و به سختی تاجیکستان شگفتی‌ساز را کنار زدند. میزبان سومین حضورش در فینال جام ملت‌ها را تجربه می‌کند؛ در سال ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ به ترتیب به ایران و ژاپن باخت و قهرمان نشد. در سال ۲۰۰۰ نیز مقام سوم را به دست آورد. آمار تایلند نشان می‌دهد در جریان رقابت‌ها این تیم در نیمه دوم تهاجمی‌تر می‌شود. از ۱۶ گل زده این تیم هفت گل در نیمه اول و ۹ گل در نیمه دوم به ثمر رسیده است. 
 
 مسئولیت در قبال مردم
سرمربی تیم‌ملی فوتسال اشتباهات کمتر را عامل موفقیت قهرمان این دوره از جام ملت‌ها عنوان کرد. وحید شمسایی در نشست خبری اعلام کرد خودش را در قبال مردم مسئول می‌داند: «برای رویارویی با تایلند باید با تمام تمرکز به زمین برویم و با کمترین اشتباه نمایش خوبی از فوتسال ارائه کنیم. یک‌شنبه در تایلند روز تعطیل است و حتماً تماشاگران زیادی برای دیدن این بازی می‌آیند که این موضوع ما را خوشحال می‌کند. قهرمانی به عنوان بازیکن و سرمربی دو مقوله جدا هستند، خوشحالم که در دو سال مربیگریم دو بار فینال را تجربه کردم. به عنوان بازیکن معمولاً تمرکز روی خودتان است، اما وقتی مربی هستید در قبال ۸۵ میلیون هواداری که تیم ملی کشورشان را عاشقانه دوست دارند، مسئول هستید.» شمسایی تایلند را حریفی قابل احترام خواند: «تایلند تیم بسیار قابل احترامی است. هر تیمی که به این مرحله رسیده، حتماً شایستگی‌اش را داشته است. من و همکارانم در تمام کنفرانس‌های خبری همیشه با احترام به حریفان، به‌خصوص مربیان کارمان را انجام داده‌ایم و این بخشی از فرهنگ ماست، اما باید تأثیر میگل رودریگو، سرمربی اسپانیایی تایلند را بر رشد فوتسال این کشور با دقت دید. ما همکاریم، اما روبه‌روی هم قرار می‌گیریم و حق نداریم اشتباهات دو سال پیش در کویت را مرتکب شویم. جام‌جهانی فضای متفاوتی دارد، هیچ تیمی از پیش‌بازنده نیست.»
محمدحسین درخشانی، بازیکن تیم‌ملی نیز از تلاش خود و هم‌تیمی‌هایش تا ثانیه آخر صحبت کرد: «صعود به فینال؛ این مسئولیت و وظیفه ما بود. خوشحالیم که در فینال هستیم و برای قهرمانی تا آخرین ثانیه می‌جنگیم. از اینکه تماشاگران زیادی به ورزشگاه بیایند استقبال می‌کنیم. بازیکنان ایرانی عاشق رقابت پرفشار و پرهیجان در حضور تماشاگران هستند و این موضوع آمادگی ما را دوچندان می‌کند. فینال همیشه رقابتی نزدیک و حساس است. امیدوارم هر دو تیم نمایش خوبی ارائه دهند و تیمی که شایسته‌تر است پیروز میدان و در نهایت قهرمان این تورنمنت حساس شود. عملکرد تیم‌ها و مسابقاتی که برگزار شد، نشان داد فاصله‌ها کم شده، اما ما ایران هستیم و اینجا در فینال بهترین نمایش را ارائه خواهیم داد.»
 
 بهترین فرصت
شکستن طلسم قهرمانی انگیزه تایلندی‌ها را افزایش داده است. میگل رودریگو، سرمربی این تیم با اشاره به این موضوع گفت: «هر دو تیم مسابقه‌ای بسیار پرچالش را پیش‌رو دارند. آن‌ها پادشاه آسیا و یکی از پنج تیم برتر دنیا هستند. ما هم به عنوان میزبان مسابقات دوست داریم تورنمنت را با شکست ایران به پایان برسانیم. ایران نسبت به گذشته برنامه‌های متفاوتی دارد و در این تورنمنت، رقبا را به آسانی قبل شکست نداده است، حالا همه تیم‌ها پیشرفت کرده‌اند. به شاگردانم گفتم فرصت بسیار خوبی برای قهرمانی دارند. دو بازی اخیر ما به وقت اضافه رسیده و خستگی بازیکنان طبیعی است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار