کد خبر: 1226686
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۰
«ضمن شناسایی استعداد‌ها و نیرو‌های توانمند و خلاق، به خداوند متعال حُسن ظن داشته باشید و به او توکل کنید و بدانید که وعده خداوند در دفاع از مؤمنین حتمی و تخلف ناپذیر است.» یعنی اینکه کار‌ها را «آدم‌ها (سرمایه انسانی)» انجام می‌دهند، نه فقط تجهیزات! آدم‌ها هم به قوت و توکل خدا می‌توانند کار‌ها را پیش ببرند و نباید مغرور شوند.

 جوان آنلاین: مجتبی همتی‌فر در کانال شخصی خود در پیام‌رسان بله نوشت: در تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ و بعد از عملیات شیرین «وعده صادق»، جمعی از فرماندهان مجاهدان نیرو‌های مسلح کشور خدمت رهبری رسیدند و ایشان هم نکاتی را بیان کردند که به نظرم برای ما کنشگران میدانی درس‌آموزه دارد و باید بشنویم: 
۱- «حوادث گوناگون با هزینه و دستاورد همراه هستند و مهم آن است که با تدبیر، از هزینه‌ها کاسته و بر دستاورد‌ها افزوده شود و این کاری است که نیرو‌های مسلح در حوادث اخیر به خوبی انجام دادند.» یعنی اینکه باید «تدبیر» و طراحی را خیلی جدی گرفت. صرف داشتن امکانات و تجهیزات بیشتر و بیشتر نیست، چگونگی استفاده از تجهیزات و منابع خیلی مهم‌تر است. 
۲- «یک لحظه هم نباید متوقف شد، زیرا توقف به معنای عقبگرد است، بنابراین باید نوآوری در تسلیحات و شیوه‌ها و همچنین شناخت روش‌های دشمن همواره در دستور کار باشد.» یعنی اینکه به وضع موجود و نقطه‌ای که به آن رسیده‌ایم، قانع نباشیم. باید با «نوآوری و ابتکار» کار را بهتر و بهتر کرد. 
۳- «ضمن شناسایی استعداد‌ها و نیرو‌های توانمند و خلاق، به خداوند متعال حُسن ظن داشته باشید و به او توکل کنید و بدانید که وعده خداوند در دفاع از مؤمنین حتمی و تخلف ناپذیر است.» یعنی اینکه کار‌ها را «آدم‌ها (سرمایه انسانی)» انجام می‌دهند، نه فقط تجهیزات! آدم‌ها هم به قوت و توکل خدا می‌توانند کار‌ها را پیش ببرند و نباید مغرور شوند. 
۴- «بار اصلی زحمات بر دوش همسران و فرزندان نیرو‌های مسلح است که سختی‌ها را تحمل می‌کنند.» یعنی اینکه حتماً پشت کار‌های بزرگ، خانواده‌های همراه و همدل است و جز با چنین همراهی نمی‌شود بار بزرگ برداشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار