کد خبر: 1227540
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۱
پرسپولیس در قائمشهر و استقلال در آزادی
در بالای جدول جدال برای کسب عنوان قهرمانی و سهمیه لیگ نخبگان آسیا هر هفته سخت‌تر می‌شود و در پایین جدول هم هیچ تیمی نمی‌خواهد سقوط‌کننده باشد، به همین دلیل هم هست که برای بازی‌های هفته‌های پایانی، ناظران ویژه انضباطی در نظر گرفته شده است. 
دنیا حیدری

جوان آنلاین: هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر امروز در حالی به پایان می‌رسد که مسابقات هنوز تحت تأثیر اتفاقات زشت هفته قبل است. حساسیت بازی‌های این هفته در سروته جدول کم از حساسیت بازی‌های هفته گذشته ندارد، خصوصاً که تیم‌ها دیگر فرصت چندانی برای جبران لغزش خود ندارند. 
در بالای جدول جدال برای کسب عنوان قهرمانی و سهمیه لیگ نخبگان آسیا هر هفته سخت‌تر می‌شود و در پایین جدول هم هیچ تیمی نمی‌خواهد سقوط‌کننده باشد، به همین دلیل هم هست که برای بازی‌های هفته‌های پایانی، ناظران ویژه انضباطی در نظر گرفته شده است. 
 
هفته گذشته بهترین فرصت برای اوسمار و شاگردانش بود که به واسطه تساوی تراکتور- استقلال خود را به صدر جدول برسانند، اما پرسپولیس نتوانست از امتیاز میزبانی برای کسب هر سه امتیاز بازی برابر سپاهان استفاده کند و به همین دلیل هم امروز در حالی ساعت ۱۸:۱۵ به میهمانی نساجی در مازنداران می‌رود که همچنان با یک امتیاز کمتر از حریف دیرینه خود در تعقیب صدرنشین آبی‌پوش لیگ است. اوسمار، اما خوب می‌داند که کسب امتیاز در قائمشهر کار آسانی نیست. پرسپولیس در دور رفت نساجی را با تک‌گل شهاب زاهدی شکست داد، اما نه پرسپولیس آن تیم دور رفت است و نه نساجی، نه فقط، چون شهاب زاهدی به جای ترکیب پرسپولیس در جی‌لیگ ژاپن قدرت‌نمایی می‌کند، بلکه از آن جهت که حریف قائمشهری علاوه بر شکست تراکتور از سپاهان هم یک امتیاز گرفته و با توجه به برتری هفته گذشته مقابل استقلال خوزستان توانسته اندکی هم که شده خود را از منطقه خطر دور کند. با وجود این هنوز هم حاشیه امنیت ندارد و از دست رفتن امتیاز‌های هفته‌های باقیمانده می‌تواند به معنای خداحافظی این تیم با لیگ برتر باشد و همین مسئله کار سرخپوشان پایتخت را در قائمشهر سخت می‌کند، خصوصاً که پرسپولیس امید عالیشاه را هم به دلیل محرومیت در این بازی حساس در اختیار ندارد. با وجود این بازگشت بیرانوند می‌تواند برگ برنده اوسمار برای کسب نتیجه برابر نساجی باشد، به‌خصوص که او بهتر از هر کسی می‌داند تاوان امتیاز‌هایی که در هفته‌های پایانی از دست می‌رود تا چه اندازه می‌تواند سنگین باشد. 
 
استقلال، اما این شانس را دارد که با آگاهی نسبت به نتیجه بازی نساجی- پرسپولیس به میدان برود. شاگردان نکونام ساعت ۲۰:۳۰ امشب از ذوبی‌های اصفهان پذیرایی می‌کنند، دیداری که بعد از تساوی مقابل تراکتور در تبریز نتیجه آن برای آبی‌پوشان اهمیت بسیار دارد، خصوصاً که مالکیت جدید استقلال عذر خطیر را هم خواسته و شادمانی از این اتفاق را می‌شد در چهره و گفتار نکونام در کنفرانس خبری به وضوح دید. به همین دلیل هم هست که نکونام از هواداران تیمش خواسته همه با شال‌های آبی وارد ورزشگاه آزادی شوند تا اتحاد و همراهی سکوها، استقلال را در کسب نتیجه مقابل ذوب‌آهن یاری کند. سه امتیاز این بازی برای ذوب‌آهن اهمیت چندانی ندارد، چراکه نه برای بقا می‌جنگد و نه شانسی برای کسب قهرمانی یا حتی سهمیه لیگ نخبگان آسیا دارد. در عوض، اما حضور ربیعی به عنوان یکی از گزینه‌های مربیگری استقلال در ابتدای فصل روی نیمکت ذوب آهن و همچنین حضور نکیسا، گلر اسبق سرخپوشان در کادر مدیریتی نماینده اصفهان می‌تواند انگیزه خوبی برای ذوب‌آهن در مصاف دشوار امشب باشد. هرچند که ذوب‌آهن در پنج بازی اخیر خود هیچ بردی برابر استقلال نداشته و جز تساوی دور رفت در هر چهار بازی دیگر بازنده میدان بوده، اما تکرار نتیجه دور رفت هم می‌تواند استقلال را به دردسر بیندازد و به سود پرسپولیس باشد. بدون شک نکونام هم که هواداران استقلال را برای مصاف امشب به ورزشگاه فراخوانده به این سادگی‌ها از خیر سه امتیاز بازی با ذوب‌آهن نمی‌گذرد، نه فقط برای جبران تساوی هفته گذشته برابر تراکتور که برای حفظ فاصله با پرسپولیسی که بیخ گوش آبی‌پوشان است و مترصد کوچک‌ترین لغزشی برای درآوردن صدر جدول از چنگال استقلال. شاید به همین دلیل هم هست که سرمربی استقلال تأکید دارد هر کس اشتباه کند تاوانش را می‌دهد. 
 
بدون شک، اما باز‌ی‌های حساس این هفته که استارت آن ساعت ۱۷ با مصاف پیکان- آلومینیوم زده می‌شود، تنها به رقابت مدعیان قهرمانی برنمی‌گردد و در قعر جدول نیز رقابت تنگاتنگی وجود دارد. نفت آبادان، قعرنشین لیگ که با وجود تغییرات مکرر در کادر فنی هم نتوانست جانی دوباره بگیرد و یکی از اصلی‌ترین کاندیدا‌های سقوط است، ساعت ۱۹:۳۰ از مس رفسنجان پذیرایی می‌کند. همزمان با این دیدار، فولاد خوزستان دیگر نماینده خوزستان که اوضاع جالب توجهی در جدول رده‌بندی ندارد و با حضور در رده چهاردهم، چند هفته برای بقا زمان دارد از تراکتور پذیرایی می‌کند. در دیگر دیدار همزمان، هوادار و ملوان به مصاف هم می‌روند. استقلال خوزستان سومین نماینده قعرنشین خوزستان نیز ساعت ۱۸:۱۰ در اصفهان به مصاف سپاهان می‌رود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار