کد خبر: 1228430
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲
وزیر خارجه امارات به درخواست نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص نوار غزه پاسخ منفی داد.

 جوان آنلاین: وزیر خارجه کشور امارات به سخنان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر دعوت از این کشور برای شرکت در اداره به اصطلاح مدنی نوار غزه تحت اشغال تل آویو واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه المیادین، وزیر خارجه امارات در این خصوص گفت: ما سخنان نتانیاهو درباره دعوت از امارات برای شرکت در این طرح را محکوم می‌کنیم.

وی اضافه کرد: ما هرگونه حرکت در مسیر طرح و برنامه‌های توجیه کننده حضور اسرائیل در نوار غزه را رد می‌کنیم.

پیش از این دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی طرحی توهمی در خصوص نوار غزه ارائه داده بود که متشکل از سه مرحله است. رسانه‌های صهیونیستی با انتشار این طرح مدعی شدند که هدف از آن شکوفایی نوار غزه به عنوان بخشی از زیر ساخت‌های منطقه‌ای توافقنامه‌های عادی سازی روابط و رهایی یافتن از خطر به اصطلاح «حضور ایران در این منطقه» است.

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند: قرار است مرحله نخست به عنوان مرحله ارائه کمک‌های بشردوستانه به مدت ۱۲ ماه ادامه یابد به طوری که تل آویو مناطق امنی را به دور از حکمرانی حماس از شمال نوار غزه تا جنوب آن ایجاد می‌کند. یک ائتلاف متشکل از کشورهای عربی شامل عربستان، امارات، مصر، بحرین، اردن و مراکش اقدام به توزیع کمک‌های بشردوستانه در مناطق امن می‌کنند و فلسطینی‌های ساکن این مناطق کنترل آن‌ها را زیر نظر کشورهای مذکور به دست خواهند گرفت.

در ادامه این گزارش آمده است: مرحله دوم بین پنج الی ۱۰ سال به طول می‌انجامد. تل آویو مسئولیت کامل امنیت نوار غزه را به دست می‌گیرد. کشورهای عربی مذکور نیز یک هیأت چندجانبه برای نظارت بر بازسازی نوار غزه و حمایت مالی از آن تشکیل می‌دهند. فلسطینی‌های ساکن این باریکه نیز به هیأت مذکور کمک خواهند کرد.

برچسب ها: امارات ، غزه ، اسرائیل
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار