کد خبر: 1229440
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با ذکر این نکته که در دولت مردمی سیزدهم جلوی تجاوز و تفکیک عرصه‌های طبیعی در مازندران گرفته شده است، گفت: اجازه تداوم زمین خواری به خوش‌نشینان در کلاردشت نمی‌دهیم.

 جوان آنلاین: علی سلاجقه روز پنجنشبه در حاشیه بازدید از رودخانه حفاظت شده سردآبرود کلاردشت در جمع خبرنگاران افزود: همه دستگاه‌های ملی باید به نظام مسایل زیست محیطی این خطه شمالی اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، وی با توضیح این که خطر زمین خواری خوش نشینان در کمین منطقه زیبای کلاردشت است، ادامه داد: در زمان حاضر منابع آب آشامیدنی منطقه به سبب بی توجهی به زیر ساخت‌ها و هجوم خوش‌نشینان با مشکل مواجه شده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: متاسفانه همچنان شاهد قطعه بندی شدن زمین‌های ملی در مازندران به خصوص در منطقه کلاردشت هستیم، مطمئن باشید با توجه به اهتمام دولت سیزدهم از تمام ظرفیت‌های ملی برای حفظ محیط زیست این استان استفاده خواهد شد.

سلاجقه با اظهار این که گردشگری مازندران با حفاظت مسایل زیست محیطی رونق می‌گیرد، گفت: در زمان حاضر رودخانه سردآبرود حفاظت شده در کلاردشت به دلیل بی توجهی به رعایت حریم رودخانه‌ها با مشکلات زیست محیطی مواجه شده است.

وی از اصلاح ضوابط رعایت حریم رودخانه سردآبرود کلاردشت خبر داد و توضیح داد: این ضوابط که طبق قانون می‌تواند شناور باشد پس از ۳۰ سال ضوابط استقرار حریم، باز بینی شده و مقررات جدید ابلاغ شده است.

معاون رئیس جمهور با بیان این که همه مردم باید به حفظ زیبایی مازندران کمک کنند، گفت: در حال حاضر با هجوم خوش نشینان، پسماند و فاضلاب محیط زیست شهرستان کلاردشت را با چالش جدی مواجه کرد.

وی بر لزوم توجه بیشتر شهرداری کلاردشت در حل زباله و پسماند تاکید کرد و ادامه داد: اگرچه زیر ساخت‌های خوبی در کلاردشت با همت دولت در حال بهره برداری است، اما تاکید می‌کنم که مشکلات کلاردشت در تراز ملی باید تصمیم گیری شود.

سلاجقه که به عنوان نماینده تام الااختیار رئیس جمهور در دور دوم سفر هیات دولت به مازندران سفر کرده است، گفت: توجه به حفظ و گسترش تولید گونه آزاد ماهیان خزر در دولت سیزدهم و با همت مسوولان استان مازندران در غرب این استان عملیاتی شده است.

وی بیان داشت: باید به جاده‌های اصلی ورود به استان مازندران توجه بیشتری شود که این مقوله مورد اهتمام دولت سیزدهم قرار گرفت.

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست صبح امروز (پنجشنبه) با حضور در مزار شهدای گمنام و مدافع حرم و دفاع مقدس کلاردشت، ضمن قرائت فاتحه، نام و یاد شهیدان والامقام را گرامی داشت.

علی سلاجقه همزمان با دومین دور سفر رئیس جمهور به استان مازندران برای بررسی معضلات زیست محیطی وارد این استان شد.

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در این سفر از رودخانه حفاظت شده سرآبرود و اثر طبیعی ملی قلل سه گانه عمل کوه کلاردشت را بازدید خواهد کرد.

سلاجقه در ادامه برنامه سفر خود از واحد‌های صنعتی و تصفیه خانه مرکزی و سامانه دفع سپتاژ شهرک صنعتی سلمانشهر عباس آباد در غرب مازندران بازدید خواهد کرد.

نشست نخبگانی با هدف بررسی مسایل و مشکلات شهزستان‌های عباس آباد و کلاردشت و تبیین دستاورد‌ها و اقدامات عملی حوزه محیط زیست دولت سیزدهم در مازندران از یدگر برنامه‌های معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دقایقی پیش از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای ساری به مازندران سفر کرد و با استقبال نمایندگان ارشد استان از جمله آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی نماینده، ولی فقیه در مازندرن، استاندار و تعدادی از نمایندگان مردم استان در مجلس وارد مازندران شد.

در مراسم استقبال از رئیس‌جمهور برخی چهره‌های شاخص ورزشی، فرهنگی و هنری از جمله محمدرضا اسحاقی هنرمند برجسته موسیقی، حسن یزدانی چهره نامدار کشتی و سپیده بابایی عضو تیم ملی کشتی آلیش حضور داشتند.

سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است.

به استناد آمار‌های اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال انجام است و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار