کد خبر: 1230033
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
توضیحات موزه سینما درباره بازسازی کافه رستوران این مجموعه +پاسخ جوان

پس از انتشار گزارشی با عنوان «ساخت و ساز در روز روشن بدون مجوز شهرداری»، در صفحه ۳ به تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه، موزه سینما توضیحاتی را به دفتر روزنامه ارسال داشته‌است.
توضیحات موزه سینما به گزارش «جوان» به این شرح است: «به دنبال انتشار گزارشی در پایگاه جوان آنلاین در مورخ ۲۵ اردیبهشت با عنوان ساخت و ساز در روز روشن بدون مجوز شهرداری به اطلاع می‌رساند که یکی از وظایف اصلی مدیریت موزه سینما نگهداری و ساماندهی اماکن و بنا‌های این مجموعه فرهنگی تاریخی است. متأسفانه در سال‌های گذشته به حفظ و نگهداری کافه رستوران مستقر در موزه توجه کافی صورت نگرفته‌است و همین امر موجب ایجاد مشکلات بهداشتی و حتی زیست‌محیطی نیز شده‌بود، بنابراین تصمیم گرفته‌شد با پایان فعالیت بهره‌بردار فعلی این کافه رستوران و قبل از آغار فعالیت دور جدید بازسازی لازم و همچنین به روزرسانی تجهیزات صورت گیرد. تأکید می‌شود که هیچ ساخت و ساز جدید و تغییر کاربری در این بخش صورت نگرفته و اقدامات لازم فقط در حد تعمیرات و بازسازی است که با هماهنگی شهرداری منطقه در حال انجام است. لازم به ذکر است، کافه رستوران جدیدی ساخته نشده‌است و همان بنای قبلی که حدود ۱۵ سال در محوطه موزه سینما قرار داشته در حال تعمیر است تا علاوه بر کافه رستوران محیط فرهنگی برای حضور هنرمندان باشد. گفتنی است بیش از ۱۳۰ متر فضای سبز موزه که قبلاً در اختیار کافه بود، به فضای عمومی باغ بر می‌گردد که می‌توان از آن برای برگزاری نمایشگاه‌های فصلی از آن استفاده کرد.»
پاسخ جوان: بخشی از توضیحات موزه سینما درباره بازسازی کافه رستوران این مجموعه، عجیب به نظر می‌رسد، چراکه گفته می‌شود این ساخت و ساز یا همان بازسازی یک سازه قدیمی با هماهنگی شهرداری منطقه در حال انجام است، اما هنگام انتشار گزارش «جوان»، شهرداری ناحیه ۷ منطقه یک، از این بازسازی اظهار بی‌اطلاعی کرده و حتی گفته‌بود جلوی این کار تا زمان اخذ مجوز‌های لازم نیز گرفته‌می‌شود. حال ممکن است در حال حاضر مجوز‌های لازمه در دست مسئولان موزه سینما باشد، اما پیش‌تر بنابر اظهارات شهردار ناحیه، این کار انجام نشده‌بود. از طرفی وقتی اطراف یک سازه حصار کشیده می‌شود و بدون هیچ توضیح و اطلاع‌رسانی قبلی، اقدامات ساخت و ساز انجام می‌شود، مراجعه‌کنندگان را با سؤالات بی‌جوابی مواجه و آن‌ها را نگران می‌کند، نگران از بین رفتن درختانی که در نزدیکی این سازه قدیمی قد کشیده‌اند و ممکن است به قیمت پروژه کافه رستوران، آسیب جدی ببینند. بدون شک «جوان» از هر اقدامی که منجر به نگهداری و ساماندهی اماکن و بنا‌های این مجموعه فرهنگی - تاریخی شود، حمایت می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار