کد خبر: 1230048
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
نیما عالمیان و ندا شهسواری مسافران جدید پاریس کاروان ایران
روند صعودی تنیس روی میز ایران در بازی‌های آسیایی عیان شد و همه دیدند دو مدال تاریخی ورزشکاران ما در این رشته چطور در هانگژو به ارمغان آمد، به‌همین خاطر خیلی وقت بود که منتظر بودیم چند سهمیه بازی‌های المپیک نیز در این رشته کسب شود. مسابقات تنیس روی میز انتخابی المپیک در آسیایی میانه در تاشکند برای ما دو سهمیه ارزشمند در پی داشت. 
شیوا نوروزی

جوان آنلاین: طوفان درخشش تنیس روی میز ایران در مسابقات کسب سهمیه المپیک نیز تداوم یافت. نیما عالمیان و ندا شهسواری، دو ملی‌پوش کشورمان در تاشکند گل کاشتند و به جمع مسافران پاریس ۲۰۲۴ اضافه شدند. 
تعداد سهمیه‌های کاروان ورزش ایران تا اینجا به ۳۴ رسیده و همچنان منتظریم ورزشکاران بیشتری بتوانند سهمیه حضور در المپیک را به دست آورند. ۱۰ رشته ورزشی تکواندو، تنیس روی میز، تیراندازی، دوچرخه‌سواری، روئینگ، ژیمناستیک، شمشیربازی، کانوئینگ، کشتی و وزنه‌برداری موفق به کسب این ۳۴ سهمیه (۲۵ مرد و ۹ خانم) شده‌اند. در بین رشته‌های المپیکی، کشتی با ۱۱ ورزشکار بیشترین شرکت‌کننده را خواهد داشت. با توجه به زمان باقی مانده تا شروع بازی‌های المپیک، ملی‌پوشان ایران همچنان در رشته‌های تیراندازی باکمان، دوومیدانی، تنیس روی میز، شنا، بوکس، ژیمناستیک و والیبال فرصت کسب سهمیه‌های بیشتر را دارند. 
 
روند صعودی تنیس روی میز ایران در بازی‌های آسیایی عیان شد و همه دیدند دو مدال تاریخی ورزشکاران ما در این رشته چطور در هانگژو به ارمغان آمد، به‌همین خاطر خیلی وقت بود که منتظر بودیم چند سهمیه بازی‌های المپیک نیز در این رشته کسب شود. مسابقات تنیس روی میز انتخابی المپیک در آسیایی میانه در تاشکند برای ما دو سهمیه ارزشمند در پی داشت. 
در بخش مردان نیما و نوشاد عالمیان مدعیان کسب سهمیه بودند. هر دو برادر برای رسیدن به این هدف تلاش زیادی کردند و در نهایت نیز این نیما بود که توانست با شکست برادر بزرگ‌تر بلیت پاریس را زودتر رزرو کند. هر دو برادر کارشان را از مرحله یک‌چهارم نهایی شروع کردند؛ نوشاد در دور اول استراحت داشت، ولی نیما عالمیان به مصاف اسکندروف ازبکستانی رفت و ۴ بر صفر پیروز شد. در نیمه‌نهایی نوشاد ۴ بر صفر زوخید کنجایف دیگر تنیسور ازبک را برد و نیما نیز گراسیمنکو قزاق را شکست داد. اینگونه بود که فینالیست شدن این دو برادر، خیال تنیس روی میز ایران از بابت کسب یک سهمیه را راحت کرد. در فینال نیما عالمیان ۴ بر یک نوشاد عالمیان را از پیش‌رو برداشت و برای سومین بار به المپیک رسید. او که تجربه حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۲۰ توکیو را در کارنامه دارد، حالا باید خودش را برای پاریس ۲۰۲۴ آماده کند. 
کاپیتان تیم بانوان نیز برای سومین‌بار عازم المپیک خواهد شد. ندا شهسواری در نیمه‌نهایی انتخابی المپیک، مهشید اشتری دیگر نماینده ایران را قربانی جاه‌طلبی‌هایش کرد و به فینال رسید. در فینال سرنوشت‌ساز، بانوی ملی‌پوش به سختی از سد سروناز از قزاقستان گذشت و به هدفش رسید. ندا شهسواری تجربه رقابت در المپیک‌های ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو را دارد و با حضور در بازی‌های پاریس در بین ورزشکاران زن کشورمان رکورددار حضور در المپیک لقب گرفته است. 
 این پایان کار درخشش‌های تنیس روی میز نیست و همچنان منتظر سهمیه‌های بیشتر هستیم. نوشاد عالمیان اگرچه در رقابت‌های انتخابی به برادرش باخته، اما کماکان به کسب سهمیه از طریق رنکینگ جهانی امیدوار است. نوشاد که در رقابت‌های گرنداسمش عربستان نتایج خوبی کسب کرده، در آخرین رده‌بندی جهانی با ۱۷ پله صعود به رتبه ۵۱ رسیده است. این جهش فوق‌العاده در حالی است که رنکینگ جهانی قبل از بازی‌های المپیک ۲۹ خردادماه اعلام و آن زمان است که تکلیف توزیع سهمیه‌ها مشخص خواهد شد. ۱۵ نفر اول رنکینگ سهمیه می‌گیرند و با توجه به کسر سهمیه‌های دوبل و همچنین چهره‌هایی که سهمیه قاره‌ای گرفته‌اند، شانس نوشاد برای پیوستن به برادرش در پاریس بسیار زیاد است. 
 
 نوشاد عالمیان یک‌بار دیگر روی شانس زیادش برای گرفتن سهمیه تأکید کرد. ملی‌پوش تنیس روی میز در گفتگو با ایسنا در خصوص عملکرد درخشان برادرش اظهار داشت: «مسابقات خیلی خوب تمام شد و من و نیما توانستیم به فینال برسیم و در نهایت نیما از این مسابقات سهمیه المپیک پاریس را گرفت. فکر می‌کنم من هم بتوانم از طریق رنکینگ سهمیه المپیک را بگیرم. سهمیه من از طریق رنکینگ قطعی است و من و نیما می‌توانیم با هم در المپیک پاریس حضور داشته باشیم. تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم در المپیک بهترین نتایج را بگیریم، پینگ‌پنگ را ارتقا دهیم و دل مردم را شاد کنیم. من هم برای برد رفته بودم، اما مقابل نیما خیلی خوب بازی نمی‌کنم. کسانی که مسابقات آخر ما را هم دیده باشند، می‌توانند این را بگویند که نیما پیروز بوده است. در این مسابقات هم نیما بهتر بازی کرد و توانست پیروز باشد. با توجه به اینکه فکر می‌کنم سهمیه المپیکم هم قطعی باشد اکنون دیگر می‌توانیم هر دو سهمیه مردان را داشته باشیم.»
عالمیان که سهمیه‌اش را قطعی می‌داند از برنامه‌های آتی‌اش گفت: «دو مسابقه در زاگرب و اسلوونی پیش‌روست که در مسابقات زاگرب شرکت می‌کنم و امیرحسین هدایی و نیما عالمیان در مسابقات اسلوونی شرکت خواهند کرد. فدراسیون جهانی ۱۲ سهمیه از طریق رنکینگ توزیع می‌کند و فکر می‌کنم در رده هفتم یا هشتم رنکینگ المپیک باشم. یکی، دو بازیکن اروپایی که در رنکینگ جلوتر از من هستند به احتمال زیاد بتوانند در قاره اروپا سهمیه بگیرند و سهمیه المپیک من هم قطعی است. از آقای لطف‌الله نسبی سرمربی و آقای قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز تشکر می‌کنم، آن‌ها در این مدت خیلی تلاش کردند. آقای لطف‌الله نسبی در مسابقات گرنداسمش عربستان کنارم بود که خیلی زحمت کشید و باعث شد بتوانم نتایج خوبی در این مسابقات بگیرم و امتیاز آن مسابقه در رنکینگم و اینکه بتوانیم سهمیه المپیک را از تغییر رنکینگ بگیریم، تأثیر زیادی داشت.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار