کد خبر: 523074
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴
براي نخستين بار در يزد؛
محمدرضا صحتي با حضور در محل اجراي طرح پايلوت استفاده از هادي روكشدار در اين خصوص تصريح كرد: با استفاده از هادي روكشدار در پروژه‌هاي برق‌رساني استان يزد، علاوه بر بهره‌گيري از مزيت هاي فني و اقتصادي - زيست محيطي، افزايش ايمني و قابليت اطمينان شبكه‌ها را بالا خواهيم برد.
وي كاهش تلفات، استمرار انرژي الكتريكي و پايداري شبكه، حفظ ايمني تجهيزات را از ديگر مزيت‌هاي اجراي اين طرح دانست و افزود: با ابلاغ دستورالعمل جديد مبني بر استفاده از هادي‌هاي روكشدار در پروژه‌هاي برقرساني، كاهش خطا در شبكه‌ها به نقطه صفر خواهد رسيد.
صحتي در بخش ديگري از سخنانش گفت: با توجه به محدودتر شدن فاصله سيم‌ها در اين طرح، ضمن كاهش طول و ابعاد كراس آرم، خاصيت خازني شبكه نيز افزايش خواهد يافت.
صادق نعمتي زاده مدير امور برق يك يزد نيز در خصوص احداث نخستين شبكه با هادي روكشدار در محدوده اين امور، گفت: در اين پروژه ۳۰۱ متر شبكه ۷۰*۳ روكشدار با آرايش پرچمي و يك مجموعه پست هوايي به ظرفيت ۱۰۰ كيلوولت آمپر براي تامين برق يك مجتمع تجاري احداث شده است.
وي هزينه اجراي اين طرح را بالغ بر ۲۳۹ ميليون ريال عنوان كرد و افزود: هزينه احداث اين شبكه در مقايسه با شبكه هوايي بدون روكش سيم حدود ۱۱ درصد بيشتر برآورد شده است.
مدير امور برق يك اظهار اميدواري كرد؛ با گسترش و تبديل شبكه‌ها به نوع روكشدار، شاهد مبلمان شهري زيباتر و جلوگيري از درخت‌بري در سطح معابرشهري باشيم.
حسين شاكري رييس اداره طرح نظارت امور يك هم گفت: از آغاز سال جاري طبق دستورالعمل اجرايي در پروژه‌ها از دو نوع هادي CC و CCT استفاده خواهد شد.
وي اضافه كرد: در مناطق كم درخت از نوع هادي CC با داشتن يك لايه روكش و در جاهاي پردرخت و آسيب‌پذير از نوع CCT با دو لايه روكش محافظ استفاده خواهد شد.
مدير كنترل اين پروژه ابراز اميدواري كرد؛ با استفاده از اين نوع هادي، با خاموشي‌هاي ناشي از عيوب گذرا خداحافظي خواهيم كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار