کد خبر: 625706
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲
در 10 رشته و در دو بخش خواهران و برادران
یازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان بسیجی استان یزد در مرحله استانی امروز در 10 رشته در دو بخش خواهران و برادران آغاز شد.
 

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد،در مراسم افتتاحیه یازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان بسیجی استان یزد اظهار داشت: یکی از ظلم‌هایی که در دولت شیعی و ممالک اسلامی به قرآن می‌شود، این است که با قرآن مانند یک شیء مقدس برخورد می‌شود و از آن به عنوان کتاب آیین و رسوم زندگی، استفاده چندانی نمی‌شود.

احسان ملکی بیان کرد: هدف و نیت پیامبر اسلام (ص) این نبود که قرآن را فقط مقدس بشماریم و آن را نخوانیم و به آن عمل نکنیم بلکه قرآن باید در تمامی ابعاد زندگی مورد استفاده قرار گیرد.

وی خطاب به دانشجویان بسیجی و شرکت کنندگان در این مسابقه عنوان کرد: هر یک از شما به عنوان برترین‌های قرآنی، در ترویج مفاهیم قرآنی مسئولیت دارید و باید این مسئولیت را به خوبی انجام دهید.

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد خاطرنشان کرد: قرآن و عترت دو مقوله جدا از یکدیگر نیستند و هر دو در کنار یکدیگر برای تکامل بشر آمده‌اند و به همین دلیل نیز در این رقابت‌ها، قرآن و عترت در کنار یکدیگر مدنظر قرار دارند.

حجت‌الاسلام علی اردکانی، یکی از وعاظ استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به توصیه‌های امام حسن عسکری (ع) به تقوی بیان کرد: از دیدگاه ایشان، تقوی، دوری از گناه و گرد گناه نگشتن است و می‌بینیم که اکنون جامعه تا چه حد به این تقوی نیازمند است.

وی تاکید کرد: ایشان همچنین به وحدت توصیه کرده‌اند و فرموده‌اند با اقشار مختلف مردم همبستگی داشته باشید و با آنها نماز بخوانید چون اسلام باید در سایه این وحدت حفظ شود.

اردکانی در این مراسم همچنین به تفسیر و تشریح آیاتی از قرآن کریم و احادیثی از امام حسن عسکری (ع) پرداخت و اظهار امیدواری کرد: مردم در جامعه اسلامی با قرآن قرابت بیشتری پیدا کنند و قرآن در زوایای مختلف زندگی مردم وارد شود.

یازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان بسیجی در مرحله استانی در 10 رشته و در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.

این مسابقات شامل حفظ یک جزء، سه جزء و 11 جزء قرآن کریم، قرائت، مداحی، دعاخوانی، دکلمه خوانی، سخنوری، مسابقه کتبی از کتاب حماسه غریب، مقالیه نویسی و ... است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار