کد خبر: 625712
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱
معاون توانبخشی بهزیستی یزد:
معاون توانبخشی بهزیستی یزد گفت: هدف نهایی بهزیستی از توانمندسازی معلولان، استفاده از فرصت‌های برابر موجود در جامعه از طرف معلولان است.
 

ناصر صباغ‌زادگان،در همایش استانی هنرهای زیبای معلولان در ابرکوه اظهار داشت: نامیدن روزها و هفته‌هایی به مناسبت‌های مرتبط برای معلولان، با این هدف انجام می‌شود که اذهان عمومی بیشتر به سمت معلولان معطوف شود و درصدد رفع مشکلات آنان برآیند.

وی افزود: پیشنهاد برگزاری این همایش از طرف بهزیستی ابرکوه بود که مراکز روزانه توانبخشی استان برای آشنایی با فعالیت‌های یکدیگر در یک محل، دست ساخته‌های خود را در معرض نمایش قرار دهند.

صباغ‌زادگان اظهار داشت: اشراف فرماندار ابرکوه به مسائل معلولان باعث امیدواری برای تعامل هرچه بیشتر با بهزیستی برای رسیدن به اهداف این سازمان است.

این مسئول ابراز داشت: اگر به حدود دو قرن پیش برگردیم، مشاهده می‌کنیم که معلولان هیچ جایگاهی حتی در خانه نداشته‌اند و در حدود چهار دهه پیش، تا حدودی پذیرفته شدند اما آنچه برابرسازی فرصت‌ها و آنچه در شأن آنها بود، برای این قشر تعریف نشده بود.

وی ادامه داد: امروزه به این بحث رسیده‌ایم که معلول فردی است با مشکلات خاص ولی دارای پتانسیل‌های بسیار که اگر شکوفا شود، پا به پای دیگران در جامعه ظاهر می‌شود.

این مسئول یادآور شد: مهم‌ترین کار مراکز روزانه نیز همین مسئله است و تلاش می‌کنند که معلولان ذهنی، توانمندتر در جامعه ظاهر شوند.

وی عنوان کرد: پیشنهاد فرماندار ابرکوه برای تشکیل تعاونی ویژه فروش دست ساخته‌های معلولان استان یزد را به عنوان راهکاری مثبت برای حل مشکلات اشتغال این قشر پیگیری می‌کنیم.

همایش هنرهای زیبای معلولان استان یزد با افتتاح نمایشگاه دست ساخته جمعی از مراکز روزانه بهزیستی در گالری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد و بعد از آن در سالن آمفی تئاتر این اداره ادامه یافت.

در این همایش آثار برتر این نمایشگاه نیز انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار