کد خبر: 625713
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد:
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: آنچه بیشتر از هر چیز آموزش و پرورش استان یزد را با مشکل روبه‌رو کرده، کمبود نیرو است.
 

محمد کاظم رحیمی‌نژاد، در جمع مدیران مدارس ابرکوه و مسئولان آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: مهم‌ترین مشکل آموزش و پرورش استان یزد، کمبود نیرو است و برای آنکه کلاسی بدون معلم نماند، از 280 نیروی بازنشسته و سرباز معلم استفاده می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سهمیه استخدامی استان یزد در سال 88 تعداد 720 نفر بوده است که این آمار نسبت به جمعیت دانش‌آموزی ناچیز و ظلمی در حق آموزش و پرورش این استان بوده است.

رحیمی نسب در مورد درخواست برای استفاده از معلمان بومی برای کاهش مشکلات نیز بیان کرد: در سال 88 تمام استخدام‌ها از نیروهای بومی بوده است.

وی ادامه داد: مشکلی که وجود دارد این است که بسیاری از نیروهای بومی به دلایل مختلف خود را به مرکز استان منتقل می‌کنند.

این مسئول که بعد از شنیدن مشکلات آموزش و پرورش شهرستان ابرکوه سخن می‌گفت، اظهار داشت: وجود مشکلات را قبول داریم و در پی توجیه آن نیستیم ولی به همدلی و همکاری شما به عنوان همکاران خود افتخار می‌کنیم که با وجود این مشکلات هیچ کاری را بر زمین نگذاشته‌اید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: یکی از پتانسیل‌هایی که بسیاری از نقاط کشور در بحث آموزش و پرورش از آن محروم هستند، وجود این روحیه کاری در بین افراد حاضر در مجموعه آموزش و پرورش استان یزد است و اگر بنا بود بر اساس امکاناتی که در اختیار داریم به کار بپردازیم، باید مانند بسیاری دیگر، دست از تلاش برای انجام اموری که برای آن امکاناتی نداریم برداریم در حالی که در استان یزد چنین نیست.

وی تاکید کرد: اقدامات عملی فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش در شهرستان ابرکوه بسیار مثبت است و گرچه قبول داریم مشکلات وجود دارد اما به نظر می‌رسد، گفتارها نیز باید مثبت‌تر باشد و تنها به کمبودها و مشکلات پرداخته نشود، زیرا بیان نکته‌های منفی، باعث کم‌انگیزگی می‌شود.

رحیمی‌نژاد تصریح کرد: امکانات در آموزش و پرورش استان یزد با پیشرفت‌ها قابل مقایسه نیست و در حالی 20 سال متوالی رتبه نخست کنکور را از آن خود کرده‌ایم که از امکانات حداقلی برخورداریم و این نشان از سعی و تلاش و مجاهدت معلمان و فرهنگیان و دانش‌آموزان دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار