کد خبر: 636651
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵
مسكو: نظام مالي آمريكا را به سقوط مي كشانيم
سرگئی گلازیف: روسيه در برابر تحريم هاي آمريكا «دلار را از معاملات خود كنار مي گذارد تا نظام مالي آمريكا سقوط كند.» در پس اين فعل و انفعالات بورس نيويورك 121 واحد سقوط كرد.

جوان آنلاين: منافع سياسي و استراتژيك روسيه و آمريكا و اروپا در بحران اوكراين به سمت اقتصادي شدن پيش مي رود. شايد غربي ها فكر نمي كردند كه روسيه جسارت انجام شده در سال 2008 در قبال گرجستان را بار ديگر تكرار كند و نيروهايش را در سرزمين اوكراين (كريمه) پياده كند. اما اين كاري بود كه روسيه انجام داد تا نشان دهد كه از منافع استراتژيكش كوتاه نخواهد آمد. بخصوص كه بر اين تصور است كه اگر دست به چنين كاري نزند، غرب بار ديگر جسارت پيدا مي كند تا لايه هاي آشوب ساز ديگر كشورها در خارج نزديك روسيه را فعال كند.

در واقع روسيه با اقدام نظامي جلوي اين تهديد و گسترش شورش هاي ديگر را گرفت. چند روز پس از اتفاقات اوكراين «فارين پاليسي» با انتخاب و انتشار گزارشي تيتر زد كه «اول اوكراين و سپس گرجستان». اين تيتر شتابزده از سوي يكي از مهمترين مجلاتي كه سياست خارجي آمريكا را بازتاب مي دهد،‌ نمي توانست بدون واكنش باشد.

پس از آنكه روسيه دست به اقدام نظامي زد شايد بسياري بر اين اعتقاد بودند كه غرب نيز واكنش نشان خواهد داد بويژه كه ناتو چند باري در اين زمينه موضع گرفت. اما غرب از ابتدا «جنگ را به سمت اقتصادي شدن پيش برد» و اعلام كرد كه در نشست جي 8 در سوچي روسيه كه قرار است تابستان برگزار شود، شركت نخواهد كرد و گروه جي 8 را با حذف روسيه به جي 7 باز مي گرداند. در كنار اين مسائل بحث تحريم ها عليه روسيه نيز مطرح شده است.

«سرگئی گلازیف»، از مشاوران ولاديمير پوتين در واكنش به اين مسئله تاكيد كرده است كه روسيه در برابر تحريم هاي آمريكا «دلار را از معاملات خود كنار مي گذارد تا نظام مالي آمريكا سقوط كند.» در پس اين فعل و انفعالات بورس نيويورك 121 واحد سقوط كرد.

گلازیف تصرح كرده است كه راهی پیدا خواهیم کرد تا وابستگی خود را به ایالات متحده به صفر رسانده و در عین حال از این تحریم‌ها منفعت‌های زیادی برای خودمان به‌دست بیاوریم... تلاش آمریکا برای اعلام تحریم‌ها منجر به سقوط نظام مالی ایالات متحده خواهد شد و این به نوبه خود پایان سلطه ایالات متحده بر نظام مالی جهانی را رقم خواهد زد.

مسئله ديگر در جنگ اقتصادي دو طرف مي تواند به زمينه هاي انرژي مربوط شود. در ادامه اين جنگ اگر روسيه منابع گازي خود را به سمت اروپا ببندد، اين منطقه دچار چالش هاي غيرقابل تصور مي شود كه عواقب سنگيني براي اروپا و همچنين كل جهان خواهد داشت. حال سوال اين است كه آيا دو طرف به سمت جنگ اقتصادي و فروپاشي زيربناهاي اقتصادي يكديگر و البته دنيا پيش خواهد رفت؟ آيا راه برون رفت از بحران اوكراين جنگ اقتصادي است يا در آينده مسيري براي آن گشوده خواهد شد؟ ...

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
مهرناز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
2
3
امریکا واتحادیه اروپا"تمامی خطوط قرمز "
در کشور ها را زیر پا می گذارند"و با تصور
به تحریم های اقتصادی "کشور ها را به
زانو در اورند"ایران در مقابل انها مقاومت
کرد"وخودشان از تحریم هاصدمه دیدند"
پوتین "قادر است "در مقابل انها "عمل به
مثل کند"امیدوارم "روسیه "کاری کند"که
دیگر قادر به تحریم ها در کشورهای دیگر
نباشند.
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
1
1
حاكمان امريكا با ديكتاتوري قلدرمابانه خود مي خواهند دنيا در مقابل شان زانو زده و تسليم هر آنچه كه آنها درست مي دانند بشود.خودشان هر كشوري كه بخواهند تجاوز مي كنند تروريست مي فرستند مردم سوريه آافغانستان،ليبي،عراق،مصر را به خاك و خون مي كشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار