کد خبر: 649082
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
سردار موسي كمالي از رسانه‌ها خواست تا با آبروي افراد بازي نكنند. ادعاي جعلي بودن كارت پايان خدمت چند بازيكن
اشرف رامين
اگر گناهكار بودم مادا‌م العمر محروم مي‌شدم
محسن قهرماني پس از ماه‌ها سكوت خود را شكست. داور بازي پرسپوليس و سپاهان به دليل قضاوت جنجالي كه انجام داد تا پايان فصل از داوري محروم شد. قهرماني جمعه شب با حضور در يك برنامه تلويزيوني كه از شبكه استاني خراسان پخش مي‌شد از كابوس هشت ماهه‌اش سخن گفت: من هشت ماه سكوت كردم و هيچ چيزي نگفتم. هم‌اكنون هم دوست ندارم در مورد اين مسائل صحبت كنم اما عاشق مردم خوب شهرم و شرمنده آنها هستم. هنوز هيچ تصميمي براي بازگشت به عرصه داوري نگرفته‌‌ام. دو ماه تا زمان شروع كلاس‌ها براي حضور در ليگ چهاردهم زمان داريم. من در اين هشت ماه بنا به دلايلي سكوت كردم اما فقط مي‌گويم اگر مداركي براي گناهكار بودن من وجود داشت بر پايه قوانين فيفا بايد مادام‌العمر محروم مي‌شدم. هشت ماه سخت را گذراندم. دوران بسيار بدي بود اما پيش وجدان خودم هيچ وقت شرمنده خدا و امام رضا (ع) نبودم. تنها مشكلي كه محسن قهرماني دارد اين است كه در زمين به كسي باج نداده و اگر زماني تصميم بگيرم كه به عرصه داوري بازگردم به خاطر پسرم و دوستاني است كه در كنارم هستند.
 
 
با آبروي افراد در رسانه‌ها بازي نكنيد
سردار موسي كمالي از رسانه‌ها خواست تا با آبروي افراد بازي نكنند. ادعاي جعلي بودن كارت پايان خدمت چند بازيكن تيم فولاد از سوي هيچ مرجعي تأييد نشده. جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به اين موضوع گفت: كارت معافيت و پايان خدمت جزء اسناد رسمي كشور محسوب شده. بنابراين كسي حق خدشه‌دار كردن اين اسناد را ندارد مگر اينكه در مراجع قانوني به اثبات برسد كه اين اسناد جعلي هستند كه در اين صورت نيز كسي حق رسانه‌اي كردن اين موضوع را ندارد مگر با اجازه دادگاه. كساني كه اخبار مرتبط با اين موضوع را رسانه‌اي مي‌كنند مرتكب تخلف شده و از طرف نيروهاي مسلح و خود اشخاص مي‌توانند پيگرد قانوني شوند. نبايد با آبروي افراد در رسانه‌ها بازي كنيم، چراكه اين كار جرم است و از نظر اخلاقي نيز صحيح نيست كه در مورد شخصي به صحبت بپردازيم. بررسي 70 درصد موارد مطرح شده در مورد بازيكنان فولاد نشان مي‌دهد كه اكثر موارد مطرح شده در رسانه‌ها شايعه بوده. بعضي ديگر از پرونده‌ها نيز نياز به بررسي اسناد پزشكي بازيكناني دارد كه طبق آنها كارت معافيت براي آنها صادر شده است.
 
«قُوَّتو» بخوريد و دوپينگ كنيد!
دكتر لطفعلي‌پوركاظمي يكي از غذاهاي محلي كرمان را عامل مثبت شدن تست دوپينگ حمزه نكويي عنوان كرد. در ادامه افزايش تعداد ورزشكاران دوپينگي كشورمان ديروز نيز دوپينگ نكويي ملي‌پوش تيروكمان و ولي‌پور ملي‌پوش نوجوان وزنه‌برداري تأييد شد. اين در حالي است كه دبير ستاد ملي مبارزه با دوپينگ غذاهاي محلي را عامل گسترش دوپينگ مي‌داند نه اهمال مسئولان و تخلف ورزشكاران: ماده‌اي كه نكويي استفاده كرده در غذاهاي محلي ايران وجود دارد. او اهل كرمان است و خودش مي‌گويد كه از غذاي محلي به نام "قوتو" استفاده كرده. ما نتيجه آزمايشگاهي را براي سوئيس ارسال كرديم. آنها از ما استعلام گرفتند. ما هم گفتيم كه گليسيرول بود. گليسيرول يك نوع روغن است و وقتي از حدي بيشتر باشد، نمونه دوپينگ را مثبت مي‌كند. ما همچنين اعلام كرديم كه قوتو يك تركيب روغني و گياهي است و شامل تركيبات آجيل مي‌شود. اين يك احتمال است و امكان دارد نكويي ماده ديگري مصرف كرده باشد. ما به ورزشكاران تأكيد مي‌كنيم كه در 365 روز سال پاك و سالم باشند نه فقط قبل از مسابقه‌ها.
 
فكر كردن به حاشيه‌ها باعث شكست مان مي‌شود
كارلوس كرش هرگونه مذاكره يا پيشنهاد از سوي فدراسيون فوتبال ايران را تكذيب كرد. سرمربي تيم ملي بلافاصله پس از بازگشت از اردوي اتريش يك بار ديگر ادعاهاي كفاشيان را كذب محض خواند: اين مطلب را در 10ماه گذشته هم شنيدم. فكر مي‌كنم اكنون صحبت دوباره درباره آن زمان كاري ما را بگيرد. در 10 ماه گذشته هيچ صحبتي با من انجام نشده، به‌غير از اينكه يك مرتبه جلسه داشتيم. ترجيح مي‌دهم در مورد اينكه در آن جلسه چه مباحثي به من گفته شد، صحبتي نكنم. واقعيت بسيار ساده است و تمام تمركزمان اكنون روي آماده‌سازي تيم ملي فوتبال است. امروز زمان اين صحبت‌ها و بازي‌هاي تظاهرگونه نيست و نبايد آن را ادامه دهيم. دو هفته به جام‌جهاني و بازي ما مانده. هدف و تمركزمان روي يك پروسه سطح بالا در برزيل است، ديگر تنها به جام‌جهاني فكر مي‌كنم. باز هم مي‌گويم كه من در برنامه‌هاي آينده فدراسيون نيستم. اكنون فكر كردن به اين حاشيه‌ها سبب شكست‌مان مي‌شود. بايد روي بازي‌ها تمركز كنيم و نبايد تمركزمان را در مورد جام‌جهاني و به‌ويژه بازي نخست مقابل نيجريه از دست بدهيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار