کد خبر: 653416
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
استراليا و كامرون با جام وداع كردند
وداع زودهنگام مدافع عنوان قهرماني و خطر حذف انگليس از جمله اتفاقات عجيب جام بيستم بودند. در ادامه رقابت‌هاي جام جهاني برزيل، شش ديدار ديگر برگزار شد كه...
شيوا نوروزي
وداع زودهنگام مدافع عنوان قهرماني و خطر حذف انگليس از جمله اتفاقات عجيب جام بيستم بودند. در ادامه رقابت‌هاي جام جهاني برزيل، شش ديدار ديگر برگزار شد كه طي آن شيلي و هلند صعودشان به مرحله بعد را جشن گرفتند، استراليا، اسپانيا و كامرون خداحافظي زودهنگام را تجربه كردند و اميدهاي سه شيرها نيز براي صعود كمرنگ شد.
 
 
اسپانيايي‌ها به خانه برگشتند
 
تيم ملي اسپانيا با قبول شكست از شيلي از گردونه جام 2014 كنار رفت. در حالي كه انتظار مي‌رفت دل‌بوسكه شاگردانش را براي رويارويي با شيلي آماده كند، ملي‌پوشان اسپانيا نتوانستند از سايه شكست برابر هلند خارج شوند و در عين ناباوري دومين باخت را نيز متحمل شدند. شيليايي‌ها از ناآمادگي ماتادورها بهترين استفاده را كردند و با دو گل به عنوان يكي از تيم‌هاي گروه B صعودشان را قطعي كردند. به اين ترتيب داستان حذف زودهنگام مدافعان عنوان قهرماني در جام‌هاي جهاني در برزيل نيز ادامه پيدا كرد؛ در جام جهاني 2002، فرانسه قهرمان 1998 در همان مرحله گروهي حذف شد و در جام جهاني 2010 نيز ايتاليا قهرمان 2006 هم نتوانست به مرحله حذفي برسد.  ويسنته دل بوسكه، سرمربي ناكام اسپانيا در حالي كه از ادامه يا قطع همكاري‌اش با ماتادورها اظهار بي‌اطلاعي كرد، چاره‌اي جز تمجيد از بازيكنان شيلي نداشت: بايد منتظر آينده باشيم و ببينيم چه اتفاقي مي‌افتد. تنها چيزي كه مي‌توانم بگويم اين است كه ما 25 روز كنار هم بوديم و سخت تمرين كرديم. آنقدر همه خوب بودند كه انتخاب تركيب اصلي بسيار سخت بود. در مصاف با شيلي بازي‌مان ريتم خوبي نداشت، ترسو بازي كرديم و شجاعت كافي را نداشتيم. در مقابل آنها همانطور كه انتظار مي‌رفت، خوب ظاهر شدند. بازيكنان شيلي خيلي جسور بودند. به رغم نتيجه‌اي كه حاصل شده تمام تلاشمان را براي موفقيت كرديم. به همين دليل است كه نيازي به عذرخواهي نداريم. تيم خوب و آماده‌اي داريم ولي بايد هرچه زودتر فكري به حال فوتبال اسپانيا كرد.  در ديگر ديدار اين گروه استراليا با تحمل دومين باخت نخستين تيم حذف شده آسيا لقب گرفت. هلند با پيروزي 3بر 2 صدرنشين گروه دوم شد تا بازي آخر اسپانيا مقابل استراليا تشريفاتي شود. اين نتيجه در شرايطي به دست آمد كه كانگروها از هلند پيش بودند اما عملكرد شتابزده آنها موجب شد تا بازي برده را با شكست عوض كنند. در حال حاضر هلند و شيلي هر دو 6 امتيازي هستند و بازي آخر دو تيم تكليف سرگروه را مشخص مي‌كند.  لوئيز فان خال، سرمربي لاله‌ها پس از قطعي شدن صعودش گفت: « خيلي بي‌احتياط بازي كرديم، بي‌دقت بوديم، بايد تغيير كنيم. البته از بازي بازيكنانم در نيمه دوم راضي هستم. شاگردانم پس از شكست اسپانيا روحيه گرفتند و براي صعود انگيزه زيادي داشتند. فان‌پرسي يكي از بهترين مهاجمان ماست، دو بازي انجام داده و سه گل زده و اميدوار به كسب عنوان آقاي گلي مسابقات است.»
 
 
حذف شيرهاي رام نشدني
تيم ملي كرواسي در جريان دومين بازي خود در مرحله گروهي جام جهاني با چهار گل از سد كامرون گذشت تا همچنان به صعود اميدوار باشد. دو تيم گروه A براي صعود مي‌جنگيدند اما 10 نفره شدن شيرهاي رام‌نشدني شرايط را به سود كروات‌ها تغيير داد. اوليچ، پرسيچ و مانژوكيچ ( دو گل) گلزن‌هاي كرواسي در اين بازي بودند. برزيل 4 امتيازي صدرنشين است، مكزيك با همين امتياز با تفاضل گل كمتر دوم است و كرواسي هم سه امتياز دارد. كروات‌ها براي صعود حتماً بايد بازي آخر خود مقابل مكزيك را با پيروزي پشت سر بگذارند. كامرون سومين تيم حذف شده جام بيستم است.  نيكو كواچ اميدوار است برابر مكزيك نيز قدرتمندانه بازي كنند: گلزني اوليچ شروع بازي براي ما بود. به بازيكنانم تبريك مي‌گويم، آنها از پس سخت‌ترين شرايط برآمدند. حتي تماشاي بازي هم سخت بود چه برسد به اينكه در زمين بازي كنيم. بازي با مكزيك مثل فينال است، مكزيك تيمي قوي است و بايد خودمان را براي رويارويي با آنها آماده كنيم.
 
 
بازگشت باشكوه سوارز
 
اروگوئه نخستين پيروزي خود را در جام جهاني 2014 مقابل انگليس جشن گرفت. در شبي كه لوئيز سوارز پس از پشت سر گذاشتن دوران نقاهت، اولين بازي‌اش را در اين دوره انجام مي‌داد، سفيد‌پوشان انگليس تن به باخت دو بر يك دادند تا در آستانه حذف از رقابت‌ها قرار بگيرند. سوارز شبي رويايي را پشت سر گذاشت و هر دو گل اروگوئه را زد. تك گل وين روني كه اولين گل او در جام جهاني هم محسوب مي‌شود نيز نتوانست تيم هاجسون را از شكست نجات دهد. اسكار تابارس، سرمربي اروگوئه جنگندگي را عامل اصلي موفقيت تيمش عنوان كرد: «برديم چون جنگنده بوديم. شايد بازي‌مان زياد جذاب نبود اما بازيكناني در زمين داشتيم كه در زمين خوش درخشيدند.» روي هاجسون نيز به تمجيد از بازي سوارز پرداخت: « سوارز را خوب مهار كرديم و در بسياري از دقايق اجازه حركت به او نداديم. ولي او دو موقعيت به دست آورد و همان‌ها را هم به دو گل اروگوئه تبديل كرد. » از گروه C دو بازي برگزار شد كه طي آن كلمبيا دو بر يك ساحل عاج را برد و ژاپن و يونان به تساوي بدون گل رضايت دادند. كلمبياي 6 امتيازي صعودش مسجل شده و ساحل عاج تيم دوم گروه نيز با 3 امتياز اميدوار به صعود است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار